Пълнолетната "Сцена" мечтае за международен блясък (СНИМКИ)

Добър вечер, столичани. Преди по-малко от седмица Пловдив беше обявен за Европейска столица на културата за 2019 г. Много от хората в тази зала помогнаха да спечелим това много трудно и оспорвано състезание. Благодаря им. Пловдив заслужава да бъде домакин на такава мащабна инициатива и заради събития като това, защото „Сцена на кръстопът” е перла в културната програма на града ни. Сигурен съм, че ни предстоят две седмици, в които ще се забавляваме с най-добрите театрални заглавия от националната сцена, каза зам.-кметът Стефан Стоянов на откриването на есенния международен театрален фестивал „Сцена на кръстопът”.


В неговия тон влезе и артдиректорът и основател на форума проф. Стефан Данаилов.


Настроението в Пловдив днес е особено, климатът е различен. Слушах прекрасните текстове на Елин Рахнев, написани за 18-тото издание на „Сцена на кръстопът” с мото „Театъра-Утопия”. Слушайки за утопията си спомних първите срещи на един инициативен комитет, който бе конструиран в Пловдив за бъдещата кандидатура на града за Европейска столица. Откровено казвам, следейки амбициите на оставалите градове и най-вече София, и мен до последния момент ме джуркаше утопията, че Пловдив ще стане столица. Тази утопия, която ни беше обхванала, свърши своята работа. И ето, че това, което предстои да се случи в Пловдив и цяла България, е нещо уникално и голямо. Често говорехме с депутатите, избрани от Пловдив и региона, дали имаме шансове. Люшкахме се в двете крайности, но ето че тази утопия се случи. Надали инициаторът на Европейска столица на културата Мелина Меркури си е представяла, че нейните комшии ще бъдат домакини на това прекрасно събитие, каза Данаилов.


Той обяви с гордост, че фестивалът е навлязъл в нова възраст – възрастта, когато можеш да шофираш, ставаш самостоятелен.


На 18 години даваме международни паспорти. Ей, хора, вече можем да кажем, че има едно поколение, израснало със „Сцена на кръстопът”. Надеждата ми е, че когато вече имаме международен паспорт, предстои да се разгърнем. В началото фестивалът тръгна с амбицията да има силно международно присъствие. После заради бедността на държавата и общината стана трудно, въпреки че винаги сме разчитали на меценатите, които от години подпомагат фестивала. Надявам се сега в навечерието на Европейска столица на културата „Сцена на кръстопът” да възвърне своя международен облик, каза още Ламбо.


Той призна, че фестивалът е едно от любимите му деца, дете, което обича много и се старае да го пази и да се грижи за него. Мастерът, както студентите наричат Стефан Данаилов, благодари на генералния спонсор “Роза импекс”, на ОББ, КЦМ, Домейн Пещера, Атаро Клима и Ондулин за подкрепата им, защото без тях фестивалът е невъзможен.


След официалната част по откриването на сцената се качиха актьорите от Пловдивския драматичен театър за премиерата на спектакъла “Сако от велур”. Абсурдните приключения на езиковеда Иван Антонов и приятелите му в битката да докаже на чиновниците, че не притежава овца, а сако от велур разсмя залата и накара мнозина да се замислят колко актуална и днес е пиесата на Станислав Стратиев.


На финала дебютантите в спектакъла Димитър Банчев и Тодор Дърлянов получиха часовници, за да са точни за репетиции и каски, за да си пазат главите, когато дългоочакваният ремонт на големия салон в Драматичния театър започне.

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?