четвъртък, 27 Юли 2017 23:36 ч.

Линиите № 66 и 1 дадени незаконно на Хеброс бус

Започва нова битка между превозвачите в градски транспорт
20.02.2017   |   09:42
Прочетена: 2499   |
Коментари: 14
 Линиите № 66 и 1 дадени незаконно на Хеброс бус

Автобусните линии № 1 и 66 са дадени незаконно на фирма „Хеброс бус”. Това става ясно от решението на Върховния административен съд, постановено на 16 февруари. „Хеброс бус” е осъдена да заплати 1825 лева разноски по делото на фирма „Автотранс Чолаков” и още 500 лева на областната администрация.

Спорът за линиите № 1 и 66 започва през 2015 г., когато фирма „Грация” на д-р Валери Лозанов се отказва да ги обслужва. Кметът Иван Тотев иска разрешение от тогавашния областен управител Розалин Петков за спешна мярка, предвидена за такива случаи в закона, тоест да възложи обслужването на двете линии на други превозвачи, без да провежда конкурс. Това се прави, за да не останат пътници без градски транспорт. След полученото писмено съгласие кметът сключва договор с „Автотранс Чолаков” за линия № 66 и с „Пълдин бус” - за № 1. Договорите са за една година, до провеждането на обществена поръчка за избор на превозвач.

„Автотранс Чолаков” с управител инж. Димитър Чолаков подменя старите рейсове по линия № 66 с чисто нови. Купува 10 автобуса с климатици и с платформи за инвалиди, инвестирайки в автопарка 1,3 млн. евро. Пътниците са доволни, защото вместо старите трошки се возят в нови рейсове.

„Хеброс бус”, чийто шеф е инж. Веселин Дошков, обжалва решението на областния управител с мотив, че фирма „Грация” е била негов подизпълнител. Затова двете линии трябва да бъдат възложени директно на „Хеброс бус”, счита инж. Дошков. Административен съд се произнася в полза на „Хеброс бус”. Следващият областен управител Здравко Димитров изпълнява решението на пловдивските магистрати. Така „Хеброс бус” получава двете линии № 66 и 1.

В резултат на това „Автотранс Чолаков” са принудени да махнат новите автобуси от линия № 66. Пътниците са потресени, защото отново се возят на стари рейсове. 

Двете фирми - „Автотранс  Чолаков” и „Пълдин бус”, обжалват решението на пловдивския съд пред ВАС и печелят делото. Върховните магистрати постановяват обаче, че решението на Административен съд е незаконосъобразно и го отменят.

Топката отново се връща в ръцете на областния управител и община Пловдив.

„Очакваме решението на ВАС да бъде изпълнено и имаме готовност да обслужваме линия № 66 с чисто нови автобуси”, заяви за „Марица” инж. Димитър  Чолаков. 

Кметът Иван Тотев каза, че очаква указания от областния управител Здравко Димитров. "Решението на ВАС няма правни последствия, защото визира 2015-2016 г. и в момента тече процедурата за обществена поръчка, в която са включени двете линии", заяви Здравко Димитров.

Инж. Веселин Дошков:  Някой прави опит да упражни натиск

Решението на ВАС няма правна сила, защото е произнесено за изминал период - от март 2015 до март 2016 г., коментира управителят на "Хеброс бус" инж. Веселин Дошков. Той  счита, че има всички законни основания да продължи да обслужва двете линии.

Някой разчита да упражни натиск, допълни инж. Дошков, без да назовава имена. Шефът на "Хеброс бус" подчерта, че по линия № 66 е обновил всички автобуси на сто процента. От тях четири са 109-местни, а останалите са с 86-87 места. Нови рейсове са пуснати и по линия № 1, при която, преди да я вземе, имаше големи проблеми. В близко време целият автопарк по линия № 1 ще е изцяло нов, увери управителят на "Хеброс бус".

И битката за други 13 маршрута в съда

Съдебна война се води и за обслужването на 13 автобусни линии. В края на миналата година община Пловдив обяви обществена поръчка за маршрутите № 1, 66, 7, 15, 29, 37, 222, които се обслужват от "Хеброс бус", за № 6, 18, 99, по които вървят автобусите на "Автотранс Чолаков" и за № 16, 44 и 116, които взе Петко Ангелов, като купи фирма "Мери транс".

Линиите са разделени на три групи. Старите договори изтичат през май тази година и общината е поставила условия кандидатите да осигурят автобуси най-малко евро 5, с климатици и платформи за инвалиди. Тримата основни играчи вече са накупили нови автобуси с надеждата да печелят поръчката и да продължават да возят пътниците още десет години.

Конкурсът обаче е спрян, както това се случи с предишния за осемте линии. Този път, както и миналия път, жалби до Комисията за защита на конкуренцията са подадени от "Комексмаш" на Васил Пиронков, регистрирана в Асеновград, от фирма "Емилия" и фирма "Дрита".

Кой печели обществените поръчки: Трима основни играчи на пазара в Пловдив

Три основни фирми возят пътниците в Пловдив. С най-много линии от общо 29 е "Хеброс бус" на инж. Веселин Дошков. Сериозен пробив под тепетата са направили "Автотранс - Чолаков" на инж. Димитър Чолаков и "Автобусни превози - Пловдив" на Петко Ангелов.

„Хеброс бус“ държи 13 линии - № 1, 66, 4, 7, 12, 15, 22, 24, 27, 29, 37, 93 и 222.

„Автотранс - 2000“ има 7 линии - № 10, 6, 18, 99, 17, 21 и 113. Толкова вече има и Петко Ангелов, след като купи "Меритранс". Той вози пътниците по маршрутите № 9, 11, 25 и 26 и на "Меритранс" - по № 16, 44 и 116.

„КЗТ Златанови“ на Татяна Златанова, дъщеря на Мария Златанова, която беше собственик на "Меритранс", кара линия № 36. „Пълдин бус“ ЕООД с управител Павлин Лозанов е останала с една линия № 20. Лозанов е син на д-р Валери Лозанов, който се е оттеглил от бранша, след като беше стартирал с "Грация".

Ветераните в градския транспорт в Пловдив са Димитър Чолаков и Веселин Дошков. Те държат част от линиите повече от 15 години.


Топ новини
Отскочете за ден на море в Гръцко
27.07.2017   |
20:47   |
1095
Коментари: 0
Много туристически агенции предлагат еднодневна екскурзия до Гърция с възможност за посещение на плаж. Една от най-популярните дестинации е тази до Александруполис на брега на...