Летище Пловдив отива в частни ръце

Преговарят за редовни полети от Пловдив до Бурса и Истанбул

Стягат за концесия летище Пловдив. За пореден път аеропортът край Крумово влиза в стратегическите планове на правителството. В предишния мандат за дългосрочно преотстъпване бе предложен карготерминалът на летището, но нито един инвеститор не прояви интерес. Срокът бе удължен, но оферта така и не дойде и процедурата беше прекратена. Още тогава, през 2012 година, стана ясно, че потенциални инвеститори все пак са се появили, но те са имали интерес към концесия на цялото летище. Сега летище Пловдив, сто процента държавна собственост с принципал Министерство на транспорта, е влязло наред с летището в Горна Оряховица в актуалния списък с бъдещи концесии.

Министерство на транспорта вече е изработило цветна презентация със силните и слабите страни на предлагания за концесия обект. В нея се изтъква, че летището разполага с нов и модерен пътнически терминал и техника за наземно обслужване, закупена през 2009 и 2010 година. Като минус е посочена силната сезонна зависимост в натовареността му, абсолютно обвързана с туристическия поток. А също и че няма обществен превоз от града до летището.

В момента на аеропорта кацат и отлитат самолетите на Райънеър, руската авиокомпания S7, чартъри от Турция и др. Предстоят преговори с още две турски авиокомпании, но за редовни целогодишни полети до Бурса и Истанбул, уточни изпълнителният директор на летището Иван Карнабитов. Миналата година за втори път прехвърлихме границата от 100 000 обслужени пътници и оттук минаха над 103 500 души, допълни той. Такъв бум е имало само през 2007 година. На аеропорта продължават да кацат частни самолети, но техният брой не се е увеличил чувствително през годините. На седмица обслужваме пет или шест бизнес полета, посочи шефът на дружеството. 

Летище Пловдив обаче продължава да трупа загуби. За периода януари - септември 2013 година счетоводната загуба е 757 хиляди лева, въпреки че е предвидена печалба в размер на 66 хиляди лева. Дружеството е разчитало на продажба на имот в Аксаково, която така и не се осъществила и така счетоводната загуба се задълбочила. Имотът все още не е продаден, актуализира информацията Иван Карнабитов.

Каргозоната

Преди три години държавата се опита да намери инвеститор за строителството на каргозона с обща площ от 195 198 кв. м. Договорът за концесия предвиждаше срок за стопанисване от 35 години на терминал, офис сгради, паркинг, хангар за техническо обслужване на въздухоплавателни средства и пътни връзки. Идеята обаче претърпя пълно фиаско.

Равнис по Терминал 1

От миналата година паркингът на летище Пловдив е платен. До 1 час таксата е 2 лева. Престой от 1 час до 8 часа се тарифира също по 2 лева за всеки започнат час. Това е малко по-евтино от паркинга на летище София, където един час престой струва 3 лева. Два часа излизат 6 лева./Марица.бг

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
14 коментара
Хаирия да е!

Хаирия да е!

11.02.2015 | 20:18

Ако Гергов и Маминия са решили да вземат заедно летището /предвид синхронните им действия/ им пожелавам следния управленски състав:\nшеф на борда: Радослава Ташкова\nДиректор:Иванка Петкова\nАдминистративен директор:Спас Шуманов\nТърговски Директор:Иван Карнабитов\nГл.счетоводител:Иванка Велчева\nШеф на охраната:Петър Ганев\nДерзайте, другари!

Отговори
0 0
varna

varna

11.02.2015 | 19:39

Ще дойде във Варненски ръце като летищата във варна , софия и бургас майни.

Отговори
0 0
Ту-154

Ту-154

11.02.2015 | 17:50

Мамин Ваньо и Татков Ванко /Карнабитов/ с /без/ действието си съсипаха летището. Сега да не дрънкат глупости, защото преговорите с Бурса и Истанбул ги започна предишният директор Ангелов, З ико съдействаше , Маминия пречеше, а сегашният директор по цял ден зяпаше в компютъра си и не излизаше от кабинета си /както прави и сега като директор/. Преди година и половина Ванко даже не финализира започнатото, та да запише поне една червена точка от управлението си. Вместо това дрънка глупости. По-добре да каже какви са загубите от миналата година и защо парите свършиха, а задълженията се увеличават. И каква беше необходимостта от назначаване на 20 човека, без да се увеличава работата.

Отговори
0 0
а

а

11.02.2015 | 16:27

Снимката е на Летище София

Отговори
0 0
dewiz

dewiz

11.02.2015 | 15:48

ГЕРБ-Пловдив си имат девиз : СЕГА СМЕ НА ВЛАСТ ДА ВЗЕМЕМ КОЛКОТО МОЖЕМ

Отговори
0 0
Пешо колесника

Пешо колесника

11.02.2015 | 15:30

До №5 - Не знам как на теб \"всичко се вързва\", но на мен хич не ми се \"вързва\" твоето неграмотно писане. Освен това си в дълбока заблуда, че е било \"печелиФШо\" :) Да не си бил главна счетоводителка тогава, а?! :))

Отговори
0 0
До незнаещите по-горе

До незнаещите по-горе

11.02.2015 | 15:26

Летището е държавно и шефа на летището се назначава от държавата, а не от кмета на Пловдив. И пак държавата е тази, която решава как ще се разпорежда с летището- дали ще го дава на концесия или сама що го управлява. Много се дразня на коментатори-драскачи, които знаят-не знаят, но пишат.

Отговори
0 0
Пешо колесника

Пешо колесника

11.02.2015 | 15:24

Тримонциум ли си, Рамада ли си, не знам, ама като четеш само журналистически свободни съчинения можеш да си правиш каквито си искаш изводи. Но...ако искаш да си точно осведомен има и други начини. Например да посетиш сайта на летището и да видиш: http://www.plovdivairport.com/passenger.php?passengerID=7 тогава сметката ще ти излезе съвсем друга. А ако и това не те устройва, не мога да ти помогна. Нали знаеш, че безплатен обяд няма. Българина много обича всичко да му е на аванта, ама ако самия той предлага/продава нещо му иска максимума :)

Отговори
0 0
armen

armen

11.02.2015 | 15:24

Da ne ste posmeli da go dadete na arabi ili turci,diavolite 6te wi wzemat

Отговори
0 0
всичко се вързва

всичко се вързва

11.02.2015 | 13:34

това е найголямата глупост,сега ми става ясно защо Маминия смени шефа на летището когато беше печелифшо ито тръгна да потъва тотално. Тотев тъпото да си дава ОСТАВКАТА

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?