неделя, 21 Септември 2014 23:06 ч.

Второкласник скочи на учителката си: Кучка!

Автор: ПЛОВДИВ Галина КОНСТАНТИНОВА
01.10.2012   |   07:20
Прочетена: 14814   |
Коментари: 147
Второкласник скочи на учителката си: Кучка!

Осемгодишен второкласник е изгонен от училище, защото нарекъл учителката си “кучка”, алармираха родителите му. Драматичната сцена се разиграва в  СОУ “Свети Седмочисленици” в ЖР “Тракия” в края на миналата седмица. Малчуганът и семейството му изживяват особено мъчително случилото се, защото детето е осиновено преди две години и все още е в процес на приспособяване към живота извън дома, разказаха родителите му.

Преди две години мечтата ни да осиновим детенце се сбъдна, разказва майката д-р Ружа Маринска, която е известен и уважаван преподавател. Със съпруга є инж. Георги Манзуров взели 6-годишното момченце в дома си и започнали да го обгрижват с много любов. Като повечето деца от социалните домове, той имал проблеми с интеграцията, макар че е физически и психически напълно здрав. Детето ходеше като пате, речникът му беше много беден, но наваксва много бързо, хвалят го родителите му. Самочувствието му бързо пораснало, когато се научило да кара колело.
Детето е изключително умно и любвеобилно, има много таланти, но се изисква  търпение при работата с него, разказа и адвокат Зоя Тошкова, която познава Наско (името на детето е променено по молба на родителите - б.а.), откакто е станал член на семейството на литераторката и инженера. Семейството наело и психолог, който от миналата година работи с детето, за да му помогне да преодолее по-бързо пропуснатото и да се адаптира към живота извън дома.

Не скрихме нищо от г-жа Кискинова от СОУ “Св. Седмочисленици”, където записахме Наско, разказват родителите му. Тя приела да работи индивидуално с него. Детето било записано във втори клас, но само 3-4 дни след началото на учебната година учителката започна да подчертава, че губи авторитета си пред класа, вместо да търси начини да приобщава Наско към класа, пишат в изложението си до директора на училището родителите. Тя непрекъснато се оплаквала от детето, че е прекалено емоционално и има поведение на първокласник. Учителката не издържала, когато Наско в изблик на силна емоция я нарекъл “кучка”.

“Най-грозното е, че използваха съучениците му, за да бъде отстранен от училището - те посрещнаха детето ни вместо с поздрав “Добро утро” с новината, че ще бъде отписан, пишат в жалбата си до Регионалния инспекторат на МОМН родителите. След скандала, който се разрази, директорът ни заяви, че е взел решение детето ни да бъде изключено за обида на учител от педагогическия съвет, който ще свика”, разказват случилото се майката и бащата. Те настояват за намесата на инспектората, защото са убедени, че става дума за липса на професионализъм от страна на преподавателката и арогантно поведение от страна на директора.  “Изглежда, че в това училище се мисли как да се запази спокойствието и комфортът на определени преподаватели, а не за развитието и интегрирането на деца като сина ни. Затова и педагогическите похвати включват дърпане на ухо и притискане на ръцете към чина...”, пишат родителите в изложението си.
Те възнамеряват да търсят друго училище за детето си, но настояват подобни ситуации  да не се допускат както в това училище, така и в други, тъй като такива деца като нашето не са малко. Фамилията ще информира за случилото се и  Агенция за закрила на детето. Инж. Манзуров и д-р Маринска смятат, че ще решат проблема с Наско и ще излязат от ситуацията. Инцидентът    няма да ги откаже от намерението им да осиновят още едно дете и да се грижат за него.

Директорът: Заплашват да преместят децата си заради него

 Деляна ЛУКОВА
Имам жалби от родители, които искат да преместят децата си в друго училище заради момчето, обясни директорът на училището Георги Дългърски. Той определи като изключително сериозен проблема с второкласника, заради когото искала да напусне и класната ръководителка Грозданка Кискинова. Малчуганът замерял съучениците си с линия и триъгълник в клас, хвърлят по тях и учебници. Докато се хранят в стола, се пробвал да ги боде с вилица. В предишното училище го освобождавали от час, за да не създава проблеми и останалите да работят спокойно. “Искахме да го социализираме, работихме с детето, но то трудно се поддава. Нарекъл е госпожата “кучка”, използвал е и други ужасни изрази”, добави Дългърски.
Той поясни, че не е изключвал детето, а майка му просто си го взела, след като проблемът ескалирал. В случай че вземела решение да го върне обратно в училище, той не можел да откаже да приеме момчето, но се чуди какво ще прави с останалите 22 деца. Според директора второкласникът се нуждаел от подкрепящ учител, макар че не бил със специални образователни потребности.

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Моля, спазвайте добрия тон.
Коментари (146)
  • Vestalka
    Рейтинг: 1
    1
    01.10.2012 |
    07:17
    Това мрънкане на директора...да не намерят ТОЧНИЯ подход към детенце, расло в дом...
    То е като едно диво зверче, толкова ли не намериха начин да го приобщят, нали са педагози...

    Не им се разправя с различните деца, питомците им наверно ще станат едни послушковци , равни и безлични личности
    .Учителите са длъжни да се научат правят разлика между масата и открояващото се само дете, което си е намерило някакъв начин да се бори с отношението на всички нахвърлили се върху него.

    Ми кучка е тая ,,педагожка,, която не намира начин да влиае на това дете.
    Защото е трудно!
    По-лесно е да се жалва и да търси подкрепа....
    Махнете учителката, щом не може да се справя и не травмирайте детето!
    Размърдайте дебелите си задници и плесенясали умове...
    Децата много точно отчитат несправедливостта,закостенялостта, некадърността..
    Родители , борете се за детето си!
    Оценка:
    +12
    -11
  • голяма работа
    Рейтинг: 0
    2
    01.10.2012 |
    07:28
    Елате да видите отношение на ромите към даскалите в Любен Каравелов.Ще ви падне шапката. Само дето не ги ....
    Оценка:
    +5
    -5
  • пловдивчанин
    Рейтинг: 16
    3
    01.10.2012 |
    07:38
    Отговорността е на родителите, а решението на директора е правилно. Хората явно са положили усилия за приобщаване на проблемното дете, но вместо това с поведението си то очевидно травмира всички останали деца. Вие как бихте реагирали ако детето ви започне да се връща от училище с подобен каруцарски речник и хулиганско поведение, подражавайки на съученика си?
    Оценка:
    +19
    -3
  • a
    Рейтинг: -5
    4
    01.10.2012 |
    07:42
    Vsichki profesi kato daskal,milicioner, obshtinar i dr. koito sa na darjavna slujba. SII GLEDAT SPOKOISTVIETO, DEN DA MINE DRUK DA DOIDE. HORA KOITO NARODA GI HRANI, A PRODUKCIQTA IM E NIKAKVA.


    OBRAZOVANIE , POD SQKAKVA KRITIKA. NAZAD,NAZAD SVETLINI GODINI.


    OBSHTINARI , HORA KOITO STOQT ZAD BURO I TE GLEDAT OT TEPA NA , KVO ME ZANIMAVASH S GLUPOSTI SEGA. BAVNA I MUDNA SISTEMA.
    Оценка:
    +2
    -7
  • аман
    Рейтинг: -9
    5
    01.10.2012 |
    07:47
    От даскалите по ограничени хола НЯМА
    Оценка:
    +5
    -14
  • аз
    Рейтинг: -10
    6
    01.10.2012 |
    08:22
    Директорът е същия, който събира пари, за "неизвинени" отсъствия- незаконно.И той е лидер в съюза на "работодателите". Съсипа училището- от 1400 ученика благодарение на него сега са 400. Крадец
    Оценка:
    +3
    -13
  • ha ho
    Рейтинг: 11
    7
    01.10.2012 |
    08:32
    А защо ,това дете се е наложило да бъде преместено след първи клас ???????? Явно и от предишното училище са имали проблеми !!!
    Оценка:
    +13
    -2
  • странно ?
    Рейтинг: 13
    8
    01.10.2012 |
    08:37
    И защо се крие името на детето ,а се назовава името на преподавателя?
    Оценка:
    +15
    -2
  • Atanas
    Рейтинг: 1
    9
    01.10.2012 |
    08:44
    spored men trqbva da go nagradite za postapkata tq e obrazovatelna i ne se pritesnqvaite sled 2-3 godini nqma da gi obijda veche togava shte gi bie
    Оценка:
    +2
    -1
  • !!!
    Рейтинг: 5
    10
    01.10.2012 |
    08:55
    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2006-04-26&article=144234

    Окръжна прокуратура-Благоевград, преписка № 2557/2000 г., материалите от проверката на РДВР-Благоевград и последния ревизионен акт на Държавен финансов контрол. РМД "Съобщителна техника" приватизира ЗСТ през февруари 2000 г. Работническо-мениджърското дружество е учредено през юли 1998 г. от 238 работници и служители. Най-голям дял от акциите взимат управителят на завода инж. Георги Манзуров и директорът на благоевградския клон на БРИБ Иван Николов. Двамата държат по 33,33% от акциите Сегашният зам.-директор на дружеството инж. Иван Иванов притежава 19,97%.
    Оценка:
    +5
    -0
  • вашата баба
    Рейтинг: 20
    11
    01.10.2012 |
    09:25
    Аман от многознайковци, които си нямат представа за какво става дума, но намират начин да плюят училището и учителите.Не ви е дошло до главата, затова сте толкова компетентни. Какво са виновни останалите деца, и те имат права да учат в спокойна обстановка.Тях кой ще ги защити.Родителите трябва да наемат специалист да работи с тях, а не с детето, за да се научат да се грижат и възпитават трудно дете.Най-лесно е вината да се хвърля на учителката и директора.Да го прехвърлят детето в самостоятелна форма на обучение или в частно училище докато се социализира.Провалът си е на родителите, от тях да се търси отговорност.
    Оценка:
    +21
    -1
  • бивш учител
    Рейтинг: 16
    12
    01.10.2012 |
    09:30
    Точно заради подобни ситуации и реакциите на хората с други професии,няма да остане и един учител в България в скоро време.Средната възраст на учителите в момента е 55 години.Учителската професия е изключително трудна,шумна,изнервяща,неплатена и неразбрана.Незнайно защо в България много хора имат негативно отношение към учителите,а в цял свят те са уважавани и ценени.Работила съм в няколко други държави,но подобно отношение няма никъде.Моят извод е че българите са невероятни простаци и грубияни.Не смея да засягам темата и за умствения багаж,морал и манталитет на масата булгаристанци.Нито един от обиждащите учителите тук не би изтраял и 5 минути в стая с 30 деца.Аз лично издържах само няколко месеца,а от випуска ми от 150 човека има около 4-5 все още в професията.В този конкретен случай е повече от ясно,че това дете е от дом със съответната обремененост,сменило вече едно училище и с ужасно поведение.Учителката няма как да работи индивидуално с него,защото има още цяла класна стая пълна с деца,които само я дебнат за слабо място,за да се възползват също.Ако Гуджо си позволява да я нагрубява,да се разхожда,да хвърля,те си правят веднага извода,че и те могат да го правят.И тогава учителят се превръща в звероукротител.
    Оценка:
    +18
    -2
  • СТОЛИПИНОВО
    Рейтинг: -8
    13
    01.10.2012 |
    09:46
    ТО В СТОЛИПИНОВО У4ИТЕЛКАТА ЗАДНО С НАС ПУшИ И ПИЕ КАФЕ ЦЯЛ 4АС Я БАРАМ ПО ЗАДНИКА И ТЯМИ БАРА КУРА ЗАТОВА НЕКА ДА ДОЙДЕ НАЙДЕН ГЕРОВ ДА У4И щЕСИ ВЗЕМЕ ДИПЛАТА ОТЛИ4НО С 6
    Оценка:
    +2
    -10
  • До вашата баба
    Рейтинг: -12
    14
    01.10.2012 |
    10:13
    Учителят е падагог и трябва да намери правилния път към всяко дете
    Оценка:
    +4
    -16
  • споко
    Рейтинг: 8
    15
    01.10.2012 |
    10:32
    Споко, скоро ще се свърши с педагозите в България, тогава кой ще им е крив на "много заетите родители"? Лесно е да има дежурен виновен, защото Учител се става с учене и сърце, а родител може да стане всеки, който има репродуктивни органи!
    Оценка:
    +10
    -2
  • до споко
    Рейтинг: -3
    16
    01.10.2012 |
    10:36
    Няма да се свършат За едно свободно място има по 30 кандидати Скоро ще вдигнат и пенсионнната възрас и даскалите ще ходят с памперси на работа
    Оценка:
    +3
    -6
  • Мнение
    Рейтинг: -2
    17
    01.10.2012 |
    10:40
    Учителите трябва да имат договори за по 5 години След това за подновяването им с още 5 да държат изпит и психотест Знаете ли че в някои училища има хора които не могат да работят с компютър
    Оценка:
    +4
    -6
  • Родител
    Рейтинг: 9
    18
    01.10.2012 |
    10:41
    Точно, заради това дете ,което се казва Митко,няколко деца от старото му у-ще"Г.Бенковски",се преместиха в други училища.Нямаме нищо против детето, но към него са необходими специално обучение и грижи,
    Оценка:
    +11
    -2
  • mitko mangala
    Рейтинг: 1
    19
    01.10.2012 |
    11:15
    porednoto cigan4e,koeto si misli 4e vsi4ko mu e pozvoleno.6amarena fabrika trqbva tuk.Decata trqbva da znaqt koi komandva parada!
    Оценка:
    +3
    -2
  • родител
    Рейтинг: 9
    20
    01.10.2012 |
    11:16
    Защо се крие името на детето, а се цитира училището и преподавателите? Да, Димитър се казва детето.Защо не се чуе мнението и на преподавателката ,на родителите на потърпевшите деца, а четем колко "хрисимо и добро дете" е той. Защо не се попитат дечицата от класа ,що за "другарче " е Митко. Това дете се нужда е от специализирана и индивидуална работа, от много повече време и търпение от страна на родителите му. Най-лесно е да се вземе дете от институция, ами после....просто да го подхвърляме от училище в училище и други да се справят с неговата социализация. Майката нали е уважаван преподавател, тя трябва да е наясно с тези неща. Или така е по-лесно. Съветвам родителите на това момче- не взимайте още едно дете. Отново ще се провалите!
    Оценка:
    +11
    -2
  • ЕЕЕЕ
    Рейтинг: 3
    21
    01.10.2012 |
    11:16
    ЧУДО ГОЛЯМО ---СЕМКАТА Е МУ ТАКАВА КАТО НАЧАЛО
    Оценка:
    +3
    -0
  • .............
    Рейтинг: 0
    22
    01.10.2012 |
    11:28
    pi4
    Оценка:
    +1
    -1
  • до всички
    Рейтинг: -8
    23
    01.10.2012 |
    11:36
    Чуйте, хора! тези, които защитавате детето и тези, които защитавате преподавателите и хулите родителите! Той е дете! Шест години е раснало в дом, със интелектуални и емоционални дефицити! Не си ли мислите, че това което пише в жалбите на другите родители са всъщност думите на "госпожата"! Да, тези деца са тудни, но мисля че има начин истинските човеци и педагози да се справят с тях, заедно с родителите разбира се! Как може да се социализира едно дете, ако го държим в "домашен арест", само за хатъра на учителите, които мразят децата!Считам, че и учителкатаи директора имат вина, защото не са реагирали бързо и адекватно, настроили са другите деца срещу момчето и по този начин са постъпили жестоко! Във всеки клас има поне един немирник /от нормални семейства/, но нали за това е педагогиката, за трудните деца, не за спокойствието на учителите! Да, това е "Да обичаш на инат" втора серия...
    Оценка:
    +1
    -9
  • Аз
    Рейтинг: 12
    24
    01.10.2012 |
    11:38
    Е,какво да направи учителката?Да се остави да бъде обиждана от второкласник ли? И какво като детето е от дом?Ако беше родено и отгледано в собственото си семейство дали щяхме да му простим?И идва логичния въпрос-защо съществуват тогава тези домове за деца?За да възпитават престъпници ли?Българският учител е достоен за уважение,не за обиди!Респект и уважение за българските учители!
    Оценка:
    +13
    -1
  • kolq
    Рейтинг: 12
    25
    01.10.2012 |
    11:39
    вашата баба
    01 Октомври 2012; 10:25
    Оценка: 9 #12 Аман от многознайковци, които си нямат представа за какво става дума, но намират начин да плюят училището и учителите.Не ви е дошло до главата, затова сте толкова компетентни. Какво са виновни останалите деца, и те имат права да учат в спокойна обстановка.Тях кой ще ги защити.Родителите трябва да наемат специалист да работи с тях, а не с детето, за да се научат да се грижат и възпитават трудно дете.Най-лесно е вината да се хвърля на учителката и директора.Да го прехвърлят детето в самостоятелна форма на обучение или в частно училище докато се социализира.Провалът си е на родителите, от тях да се търси отговорност.

    Абсолютно съм съгласен, проблема е в родителите, които са го осиновили. Те са неспособни да се справят с детето, ами да си го върнат в дома.
    Оценка:
    +13
    -1
  • Агенция за закрила на детето
    Рейтинг: 8
    26
    01.10.2012 |
    11:45
    Разбира се, че са виновни директорът и учителката. То детето им разнообразява сивото ежедневие - къде с триъгълник, къде с виличка. Класната какво се оплаква за една "кучка" - нали Наско не я е бутнал върху ножа 5-6 пъти. Може пък за сефте да вижда виличка и триъгълник. Дано не види Калашник, че тогава не ми се мисли .....
    Оценка:
    +11
    -3
  • баба Гичка
    Рейтинг: 10
    27
    01.10.2012 |
    11:46
    Айде пак учителя виновен. Така ли не разбраха простите даскали - за*би останалите чавета и гледай само на мама хубостника, за да може мама да има време да се оплаква наляво и надясно. Така ще раснат бодри и засмени бъдещи олигофрени. Титлата РОДИТЕЛ, не се купува (адвокати, психолози, тонколони, монколони). Трябва да си я заслужиш - не я дават от МОМН, разни агенции (няма я даже на битака). Дава ти я обществото - за справка - всяка една баба.
    Оценка:
    +11
    -1
  • баба Гичка
    Рейтинг: 9
    28
    01.10.2012 |
    11:46
    От всяко дърво свирка не става. Номерът е да не се отказваш, а не да търсиш вината в другите(демек даскала да ти я направи). Мили родители или се хванете сериозно, на пълен работен ден с възпитанието на детето, или по-добре горецитираната Агенция за закрила на детето да си свърши работата и да му намери всеотдайни НОВИ родители. Всяка баба би се справила по-добре от вас.
    Оценка:
    +10
    -1
  • баба Гичка
    Рейтинг: 13
    29
    01.10.2012 |
    11:47
    Интересно ми е как ще постъпи майката д-р Ружа Маринска, ако нейните ученици в изблик на силни емоции я нарекат "кучка" и я боцкат с вилички? Основна роля за възпитанието и социализирането на детето имат родителите. Училището трябва да образова не само него, но и съучениците му. Ако накой замерва с триъгълници и вилици моето дете, бих го махнал веднага оттам. Според мен вината е на приемните родители - не трябва да се дават деца на хора, който за 2 години не са намерили подход към детето - само с пари за психолог не става.

    Оценка:
    +14
    -1
  • Агенция за закрила на детето
    Рейтинг: 9
    30
    01.10.2012 |
    11:48
    Май трябва да се дават деца за осиновяване само на безработни и пенсионери. Струва ми се, че новоизлюпената майка - уважаван преподавател, при това и доктор, няма време за детето от държавни и частни уроци. Може би са заедно само вечер и гледат Шоуто на Слави с червената точка (незаменимо образователно предаване).
    Оценка:
    +11
    -2
  • Обективна
    Рейтинг: 11
    31
    01.10.2012 |
    12:10
    Действително работата на учителите е мисия и отговорност. Това не освобождава родителите от грижите и възпитанието. Ако нямат ресурса да се справят, да се доверят на специалистите. Търпението и позитивното отношение е личен пример. Иначе, в търсене на " идеалния" преподавател, колко ли обвинени ще има ?
    Оценка:
    +11
    -0
  • БЪЛГАРИЯ
    Рейтинг: 5
    32
    01.10.2012 |
    12:21
    ВИЖТЕ КАК СЕ ГРИЖАТ ПО СОЦИАЛНИТЕ ДОМОВЕ ,ЩОМ ДЕТЕТО Е ТОЛКОВА ИЗНЕРВЕНО ,ГОРКИТЕ СИРАЧЕТА И ТЕЖКО НА НАШЕТО ОБЩЕСТВО...КАКВО НИ ЧАКА С НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ ,КЪДЕ Е ВЕРОУЧЕНИЕТО И МОРАЛ..
    Оценка:
    +5
    -0
  • БЪЛГАРИЯ
    Рейтинг: 3
    33
    01.10.2012 |
    12:21
    ВИЖТЕ КАК СЕ ГРИЖАТ ПО СОЦИАЛНИТЕ ДОМОВЕ ,ЩОМ ДЕТЕТО Е ТОЛКОВА ИЗНЕРВЕНО ,ГОРКИТЕ СИРАЧЕТА И ТЕЖКО НА НАШЕТО ОБЩЕСТВО...КАКВО НИ ЧАКА С НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ ,КЪДЕ Е ВЕРОУЧЕНИЕТО И МОРАЛ..
    Оценка:
    +4
    -1
  • bai val4oa
    Рейтинг: -3
    34
    01.10.2012 |
    12:23
    a taq advokatka- bivwa sledovatelka,zoi4eto towkova-da i se isxodq v ystata po golqma nyjda-xaxaxa
    Оценка:
    +1
    -4
  • педагог
    Рейтинг: 0
    35
    01.10.2012 |
    12:23
    Да, детето е виновно, като в приказката, дето царяте гол... Трябва психолози и педагози заедно с родителите да работят, а не да оставят всичко на тях... Много гнусни неща са написани за родителите, искам да ги подкрепя и да им кажа, че още миналата година е трябвало да бият тревога за възпитателната роля на училището. Очевидно този случай е изпитание за всички нас...
    Оценка:
    +5
    -5
  • Pehry
    Рейтинг: 7
    36
    01.10.2012 |
    12:24
    НЕ МОГА ДА НЕ ВЗЕМА УЧАСТИЕ. ПРОБЛЕМЪТ Е ПОДОБЕН НА ТОЗИ С ГНЕЗДОТО НА СВРАКАТА. ОКАЗАЛО СЕ,ЧЕ НЕ ГНЕЗДОТО МИРИШЕЛО НА Г... Й. КОЙ Е ИЗЛЪГАЛ ТОВА СЕМЕЙСТВО ДА СИ ВЗЕМЕ ОСАКАТЕНО ДЕТЕ. ТОВА ДЕТЕ НА МАМА, СЛЕД НЯКОЯ ДРУГА ГОДИНА АКО НЕ ГО ВЪРНАТ В ДОМА ЩЕ БИЕ И МАЙКА СИ И БАЩА СИ. ТОГАВА НЯМА ДА ИМА ВИНОВНИ УЧИТЕЛИ. ЗАЩО ТАЗИ МАЙКА И ТАТКО НЕ СЕ ЗАМИСЛЯТ ЗА ТОВА, ЧЕ 22 ДРУГИ ДЕЦА СА ИЗПРАТЕНИ ДА УЧАТ, А НЕ ДА ГИ ВЪЗПИТАВАТ КАК ДА СЕ ОБРЪЩАТ КЪМ УЧИТЕЛКАТА. НЕЩО ПО-ЛОШО С ОТНОШЕНИЕТО СИ КЪМ УЧИТЕЛКАТА ТЕ СТИМУЛИРАТ ОЩЕ ПОВЕЧЕ ДА СЕ ЗАСИЛВА НЕГАТИВИЗМА НА ДЕТЕТО. УЧИТЕЛКАТА НЕ Е ВЕЧЕ ОБРАЗЕЦ ЗА ПОВЕДЕНИЕ, А ЛОШИЯ ЧОВЕК. КОЛКОТО И УЧИЛИЩА ДА СМЕНИ ВСЕ ТАЯ. ЗАМИСЛИХТЕ ЛИ СЕ ЗАЩО ТЕЗИ КАНДИДАТ РОДИТЕЛИ НЕ СИ ВЗЕХА БЕБЕ, А ОТИВАТ НА 5-6 ГОДИШНО ДЕТЕ? ОТГОВОРА Е,ЧЕ ТАКА Е ПО-ЛЕСНО. НЕКА ДА СЕ СВЪРЖАТ С МЕН ДА ГИ КОНСУЛТИРАМ КАКВО ГИ ЧАКА ЗА В БЪДЕЩЕ. И ОЩЕ ЕДИН СЪВЕТ АКО ИНТЕЛИГЕНТНОСТТА ИМ ОТГОВАРЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО ВЕДНАГА ДА ОТТЕГЛЯТ ЖАЛБАТА СИ И ДА СЕ ИЗВИНЯТ НА УЧИТЕЛКАТА.
    Оценка:
    +9
    -2
  • sa
    Рейтинг: 11
    37
    01.10.2012 |
    12:34
    Намирисва ми че възпитанието на толкова загрижените родители го няма. Добре, било е в дом, психолози и тн. осигурени ама сега какво? Цял живот на това дете да му се позволява всички приволности за дето е било в дом ли? Мисля че то за него не е полезно това, тъй като като порасне ще му бъде много трудно. Добре, като малко ще прави каквото си иска, а като порасне?
    Имам наблюдение върху такова дете и такива родители, затова се намесвам, в момента родителите му изпитват жал че е бил в дом и затова гледат и перце да не го одраска.. а не бива така, то трябва да израстне като всички останали деца на неговата възраст, нито повече нито по- малко. Мое мнение, не ангажирам никого с него.
    Оценка:
    +12
    -1
  • Чудя се ..
    Рейтинг: 6
    38
    01.10.2012 |
    13:11
    Учителите са, за да образоват. Родителите - да възпитават.И то в най - важните, първи 7 години.
    Не видях и гледната точка на учителката....
    Оценка:
    +8
    -2
  • Да пази Господ, сляпо да прогледне
    Рейтинг: 7
    39
    01.10.2012 |
    13:20
    Не вярвам, че човек , който не уважава учителите си , може да уважава родителите си. Сега всички се представят със CV-то си, но рядко със възпитанието си. Доживяхме купените дипломи да ги ползваме като индулгенции за простащината.
    Оценка:
    +9
    -2
  • гражданнин
    Рейтинг: -9
    40
    01.10.2012 |
    13:37
    Да, проблемът е сложен, то затова има социални домове, защото никой не иска да гледа такива деца. Как така на Запад и в САЩ осиновяват, даже деца с недъзи, възпитават ги и ги правят хора?Не може едно дете да е ходило 8 дни на училище и да го изгонят, за да нямат проблем - нещо като сталинисткия девиз! Не съм съгласен, че училището само обучава, но то и възпитава. да, родители, учители, всичко и всички около детето го възпитават и трябва да са отговорни за това, а не да бягат от проблема по силата на най-малкото съпротивление... Директорът защо не казва с какво са опитали да приобщят детето, то ясно че има подработени родители да пишат... Тези родители защо не кажат ако бяха на мястото на осиновителите как щяха да действат...Аз мисля, че нещата не са така прости, нито еднозначни, лошото, че всички сме се увълчили и добрите сърца липсват...
    Оценка:
    +1
    -10
  • знам
    Рейтинг: -9
    41
    01.10.2012 |
    13:40
    Този проблем ми е известен. Г-н Директоре, може ли да кажете как учителката по английски на това дете каза, че тя няма проблем с неговото поведение, защо не казахте, че детето ходи на занималня и там също няма проблеми...
    Оценка:
    +1
    -10
  • Перхонделов
    Рейтинг: -11
    42
    01.10.2012 |
    13:58
    И учителката е права, и директорът е прав! Следващата им стъпка към "очистването" на тяхното училище от "невъзпитани" деца ще бъде да изключат и онези, които трудно научават таблицата за умножение /такива не могат да станат финансови министри или банкери!/. Заедно с тях или след тях - онези, които не са чели Кафка в първи клас. И тези, които не са подстригани като любимеца на цял един народ - Азис.Да не говорим пък за такива, които не знаят кой е наш патриарх и кой е Бойко Борисов.
    За родителите на такива деца трябва да е ясно, че работата на учителите не е да ограмотяват и да възпитават! Тяхната работа е да бъдат ходещи паметници - да влизат и излизат от клас.
    Оценка:
    +1
    -12
  • HВ А Д
    Рейтинг: 8
    43
    01.10.2012 |
    14:02
    вчерашен посерич да каже на госпожа учителка кучка явно и в приемното семейство отношенията между съпръг и съпръга са на същите обноски
    Оценка:
    +11
    -3
  • ЧИТАТЕЛКА,
    Рейтинг: -11
    44
    01.10.2012 |
    14:07
    Не ангажирам с моето мнение.Може би тези родители дават материалната любов и купуват всичко на детето.Смного търпение и воля се опитват да го Възпитат да стане добър гражданин,но явно ние Не проявяваме разбиране към тези родители.Учителката би трябвало да е с повече опит и да приобщи детето като му дава пример с другите деца да играе и общува с тях.Желая на Родителите ДА бъдат все така грижовни и да закрилят своето дете,КУРАЖ и да преодолеят болката и да покажат на обшеството ,че никога не е късно да помогнеш на изоставено дете,
    Оценка:
    +1
    -12
  • аз
    Рейтинг: -13
    45
    01.10.2012 |
    14:14
    Как за 5 дни "разбраха", че детето не става. Какво направи директора? оттърва се..... ГЛУПАК. А колко фалшиви у-ци има...
    Оценка:
    +0
    -13
  • не знам
    Рейтинг: 10
    46
    01.10.2012 |
    14:26
    Досега се въздържах от коментар, но ще отговоря на "знам".
    Дали учителката по английски език има проблем с детето не знам, но ако то беше в другия клас и боцкаше нейното дете с виличка, ножичка или друг остър предмет дали нямаше да е различно...
    Не нападам никой, но всички свеждат всичко до учителката, а другите деца..., нека погледнем към тях, техните проблеми и родителите им, които също имат право да защитят децата си.
    Оценка:
    +12
    -2
  • акълия
    Рейтинг: 17
    47
    01.10.2012 |
    14:29
    Детето няма никаква вина, но и останалите деца не са виновни. Не може учителят да се занимава 100% само с едно дете, а останалите да са на самотек. Прочетох в коментарите и за учителката по английски - моля не сравнявайте работата на класната с 30-те минути прекарани в кабинет със занимателни игрички по английски.
    Доколкото разбирам това е второ училище и ако родителите не се заемат по-сериозно с възпитание на детето, ще има и трето и четвърто ... Явно детето е доста агресивно и според мен трябва родителите да отделят повече време (не само вечер по 2-3часа. Защото иначе все ще се оправдават, че домът и учителите са виновни. Родители, постарайте се да направите от детето един пълноценен БЪЛГАРИН.
    Оценка:
    +17
    -0
  • виновен
    Рейтинг: 15
    48
    01.10.2012 |
    14:36
    Ако моето дете обижда и заплашва други деца, проблемът е мой. Аз трябва да го реша. Нека приемните родители да се заемат по-сериозно, защото иначе все ще се оправдават с дом, учители, възпитатели. Нека се постараят детето да забрави, че е осиновено.
    Оценка:
    +16
    -1
  • запознат
    Рейтинг: 19
    49
    01.10.2012 |
    15:06
    Добре е запознати да се изказват за конкретни събития като този. Затова след присъствие на многократни случаи с въпросното дете в края на часовете, мога да кажа, че то проявява открита агресия към (държа да го отбележа) добронамерените си съученици. Агресия без повод говори за дълбок проблем, който не би могъл да се реши в нормален училищен процес. Когато едно дете насочва остри предмети към очите на изненаданите си съученици и се опитва да ги боде заплашвайки, че ще дойде на другия ден с нож, не може да не предизвика реакцията на родителите на останалите деца, които са поискали да се отстрани детето от класа. Далеч не обръщението към учителката, която до последно защитава и търси начин да помогне на детето, а реакцията на родителите беше решаваща. Родителите на въпросното дете или не са наясно или неглижират проблема и обвиняват не когото трябва, вместо да потърсят квалифицирана помощ защото рано или късно проблемът ще се обърне срещу тях със страшна сила. За съжаление на очакванията ви, детето е бяло и външно красиво, но неочаквано неуравновесено. Младежи, внимавайте когато се отдавате на удоволствия, какви последствия има това за един бъдещ живот опропастен в дома за изоставени деца. Живот, който утре на някоя улица може да отнеме вашия живот.
    Оценка:
    +20
    -1
  • просто мнение
    Рейтинг: 16
    50
    01.10.2012 |
    15:10
    учителят работи с над 20 деца, въпросната госпожа се е съгласила да даде рамо на родителите, но всяко нещо си има граница, къде отива авторитетът на учителя / в случая явно има такъв/.Мисля си, че не е било и само това, за да бъде изключено детето.А въпросните родители, си вкарват автогол, защитавайки детето си по този начин, така няма да се справят с опърничавия му нрав.
    Оценка:
    +17
    -1
  • заслужено
    Рейтинг: 15
    51
    01.10.2012 |
    15:39
    Проблемът вече обикаля всички медии и сигурно родителите съжаляват, че са избрали този начин да поставят на "мястото им" педагозите, защото коментарите са унищожителни, и то най-вече по техен адрес. Ако така смятат да отгледат и възпитат това дете, жалко за късмета му да бъде осиновен.
    Оценка:
    +15
    -0
  • kiro
    Рейтинг: 13
    52
    01.10.2012 |
    16:12
    Когато едно семейство осиновява 6 годишно дете, той трябва да си даде сметка ,че се захваща с много сериозно предизвикателство. Като чета ,стигам до извода ,че въпросното семейство - интелектуалци, явно изобщо не са били наясно ,че да си родител на такова дете не е разходка по зелената трева. Бих посъветвал да не търсят проблема в този и онзи, да подхвърлят детето от училище в училише и още повече да задълбочават проблема, да не се озлобяват към останалите хора, ами да се обърнат наистина към подходящите хора- специалисти и да започнат бавна и постепенна интеграция към заобикалящия го свят. Отделяйте повече време, ако е необходимо единия родител да е целодневно с момчето. Все отнякъде ще изкочи ключа към проблема,загнездил се дълбоко в душата му.
    Оценка:
    +14
    -1
  • гражданка
    Рейтинг: 15
    53
    01.10.2012 |
    16:14
    д-р Ружа, инж. Николай!

    Престанете да упражнявате психотерор над хората. СПРЕТЕ СЕ!
    За всички е ясно, че вашият случай е за болница, а не за училище! Не си затваряйте повече очите и се вразумете!
    Оценка:
    +16
    -1
  • fn
    Рейтинг: 4
    54
    01.10.2012 |
    17:20
    От статията разбирам, че това не е първото училище на детето, няма да му е и последното, за съжаление.....
    Според мен детето е ПСИХОПАТ! Излекуван такъв не се е чуло да има. И днес ако проблема може да се овладее с два шамара /образно казано/, утре вече ще е невъзможно...
    Оценка:
    +7
    -3
  • неутрален
    Рейтинг: 10
    55
    01.10.2012 |
    17:29
    родителите се оправдажат с осиновяването и се изтькват - ние сме инж. и д-р.инж. и д-р не са категории за добър родител.
    Оценка:
    +13
    -3
  • нели
    Рейтинг: 12
    56
    01.10.2012 |
    17:54
    Лошото е, че в училищата има все повече деца с такива проблеми. И те не са осиновени. Много родители свеждат грижите си към децата си с даването на пари. Има ли какво да яде - проблемът е решен.В училището,където учи дъщеря ми / тя е в І клас / учебните занимания започват в 8.20 ч. Има първокласници, които още от 7.15 са в училище. Родителите ги оставят на охраната и отиват "на работа". Поне половината от тях после ги виждам в кварталното барче да пият кафе. За мен виновни деца НЯМА!!!
    Оценка:
    +12
    -0
  • Baby
    Рейтинг: 13
    57
    01.10.2012 |
    17:54
    Не случайно всички знаем ,
    че първите 7 години са най-важни.
    Според мен детето ,трябва да е обгрижвано
    от психолог, и дори временно да е на самостоятелна подготовка.
    Добре е , че сте осиновили дете, но защо другите деца
    и учителката , трябва да го отнасят......и да бъдат обиждани!
    ВИЕ ,скъпи родители, трябва да намерите решение на проблема, а
    не да казвате - осиновен е , ще го търпите , да ви обижда ...нема логика.
    Оценка:
    +14
    -1
  • .....
    Рейтинг: 9
    58
    01.10.2012 |
    18:04
    Проблемът е,че децата с проблеми трябва да бъдат в градини и училища с маломерни паралелки,но както винаги бюджетът побеждава.Виновни сме всички възрастни–родители,учители,властимащи!
    Оценка:
    +10
    -1
  • ПОБЪРКАХТЕ ЛИ СЕ???
    Рейтинг: -10
    59
    01.10.2012 |
    18:20
    На чужд гръб и сто тояги са малко! Потресена съм от мненията и "хората", които не дават никакъв шанс на ДЕТЕТО!!! Да, дете, не "друго"!!! Скъпи родители, близки, представете си, че става въпрос за вашето! Всяко дете се нуждае от помощ, подкрепа, разбиране и подход!!!
    Оценка:
    +2
    -12
  • кака
    Рейтинг: 11
    60
    01.10.2012 |
    18:41
    До кога ще са виновни учителите? С подобни дечица трябва да се работи в малки паралелки-15 най-много в клас .Такива паралелки унас няма по финансови причини,но защода бъдат тормозени учителите и останалите деца.Най-добре е да го запишат в частно училище .
    Оценка:
    +13
    -2
  • Знещ
    Рейтинг: 0
    61
    01.10.2012 |
    19:01
    Много пишете а малко знаете крушката си има опашка и нито родителите нито учителите са виновни.Капанът е поставен от Директора и неговата нова помощничка Тосева, бивш организационен експерт към инспектората и приятелка на доцентката.Тосева е проверявала Дългарски във връзка с жалба до МОМН и му спасява задника.Комшийка му е в Стамболийски познават се от години.Вместо да бъде уволнен дисциплинарно той само е мъмрен месец март 2011.В знак на благодарност през април 2012 Той, я назначава за помощник директор независимо че, е пенсионер и независимо от това че, ще трябва да открие нов щат при намаляваща бройка ученици. Назначава я на длъжност пом dir с годишна заплата 10 000 лева бруто плюс пенсията както се досещате .Той е длъжник и е готов на всичко..Тосева води детето в СОУ то от Г.Бенковски явно е гарантирала неговото успешно завършване.Какви ли не щурлаци са завършвали при Дългарски стига да си платят.Все пак той е начална учителка с рисуване а парите му се услаждат.Преди години събираше по три лева за отсъствие и изнудваше майките на закъсалите ученици да му дават сто лева депозит за да ги запази в училище. Той сам си го признава в интервю пред btv Много лесно може да го проверите.В случая конкректно Тосева иска детето на познатата и да бъде записано в СОУ то дори след информацията за проблемите на малкия от Г.Бенковски.Интересно защо се стигна до сигнал в инспектората и скандал в медиите.............................Родители вашата класна отлично знае кое е детето продалжава да ви лъже и до днес ;малко и е че, е наречена кучка а може и да е такава знаете ли?, ТОВА Е ВЪПРОСА: КОЙ КОГО ИЗМАМИ.ХА ПОЗНАЙТЕ РУЖА,СТОЯНКА ИЛИ ГЕОРГИ.
    Оценка:
    +5
    -5
  • добър човек
    Рейтинг: 11
    62
    01.10.2012 |
    19:27
    Д-р Ружа, наистина трябва да оставите вашето кариерно развитие и да се заемете с детенцето. Въпросът не е само да го осиновите, но и да поемете отговорността да наваксате във възпитанието му. Лесно е да се роди дете или да се осинови, но трудното идва после - да се възпита!!! Не търсете вината в другите, а погледнете себе си! Останете си вкъщи и възпитавайте това нещастно детенце... Вие сте учителка и на теория знаете всичко за децата, но практиката е друго нещо...Желая ви успех и в тази изключително трудна задача.
    Оценка:
    +12
    -1
  • ytre
    Рейтинг: 2
    63
    01.10.2012 |
    20:00
    Tiya ot pansiona sa mnogo glupavi detsa i prosti .Moyat sin na 10 g v klasa mu ima nykolko detsa ot pansiona postoyano mu kradat ot cantata zakuskata mu himikalite mu tetradki ucebnitsi i dr i me omrazna sina hodi na toaletna birkat mu cantata zakuski himikali mu kradat omrazna mi vece
    Оценка:
    +2
    -0
  • ivan
    Рейтинг: 1
    64
    01.10.2012 |
    20:23
    А това е Dиректора който се опита да открадне пари от проект и bеше осъден от учителите за 30 000лева.
    Оценка:
    +5
    -4
  • брей
    Рейтинг: -8
    65
    01.10.2012 |
    21:02
    Страхотни коментари! Унищожителни за едни благородни хора, които са осиновили дете, които явно никой не е пожелал да осинови до шестата му година.... Може родителите да не са перфектни, но тук проблема е в училище, и защо никой не пита защо точно и по какъв повод е кзал това на учителката, защо е агресията му към децата - не го ли дразнят те, защо решихте веднага, че детето е психопат....Нито познавате родителите, нито детето, нито учителите...Кураж за тези родители, те трябва да бъдат подкрепени и от учители, и от директори, от други родители /а не да се настройват децата срещу различните/, от цялото общество - а не да се подлагат на унищожителни и подигравателни коментари...То навсякъде по един или други начин е такова положениието, не само в образованието...Жалко, че хората с добри сърца са на изчезване, жалко...
    Оценка:
    +4
    -12
  • възмутена
    Рейтинг: 13
    66
    01.10.2012 |
    22:02
    За пореден път са потъпкани авторитетът и достойнството на българския учител. На първо място от родителите, които незнайно как решават, е непрофесионалист...само за една седмица. На второ място от вестник Марица, който уважава анонимността на детето, но тежко потъпква правата на учителя като споменава името му и никъде не публикува мнението му. Тази едностранчивост мирише!!!
    Оценка:
    +14
    -1
  • радетел за правда
    Рейтинг: -6
    67
    01.10.2012 |
    22:02
    Има един арменец директор,може би някой е чувал за него-казва се СИМОН ТЮТЕЛЯН.Тоя арменец какви ли не ходиха при него-от инспекторати,хеи-та и кви ли не още.Ха-ха-ха-ха.Хитър арменец,излезна брей.Толкова краде,всеки го вижда,но няма доказателства.А колектива го тресе такъв страх,че всеки трепери за мястото си за да не му изстине. И му се мазнат като някой господ.А инспектората са станали толкова жалки,че чак ми се реве.Май и на тях снася неща,както и на фирмата която охранява арменското училище.Здраво цоцане пада на държавни парички,ЗДРАВО.Хей,ДАНС,и вие спите май!Ха-ха-ха-ха лека Ви нощ тогава,да живеят тарикатите,щом има толкова глупаци на този свят.
    Оценка:
    +1
    -7
  • ...
    Рейтинг: 0
    68
    02.10.2012 |
    00:49
    сещате се в кои филми всяка втора дума е цитираната...
    Оценка:
    +1
    -1
  • няк`ва там
    Рейтинг: 9
    69
    02.10.2012 |
    05:28
    "Родителите", взимайте се в ръце! Никой не е длъжен да търпи просташките изтъпления на детето ви. Учителката е голям човек и едва ли е взела насериозно приказките и отношението на малкия гамен, но тя отговаря и за още 20 деца, които волю или неволю стават свидетели на тъпащините му, а това вече си е сериозен проблем. Такова поведение трябва да се порицава публично, особено пред деца, иначе у тях се изграждат неправилни представи за отношенията между хората.
    Оценка:
    +10
    -1
  • у-ля-ля
    Рейтинг: 6
    70
    02.10.2012 |
    05:38
    Задача за социалните: намерени ли са подходящите родители за това дете? Моят отговор: това са несериозни и безотговорни хора, които не заслужават да се кичат с титлата родител /нищо, че имат опит с други титли инж. и д-р/, щом прехвърлят отговорността за възпитанието на училището. Аз като чуя инж. първият образ, който ми изниква е на уверен мъж с костюм, а не по къси гащи и потник.
    Оценка:
    +7
    -1
  • Попов
    Рейтинг: -4
    71
    02.10.2012 |
    06:31
    Няма дете няма проблем-всички сте комунисти в това училище.Вместо да гонине детето,превъзпитайте го!!
    Оценка:
    +1
    -5
  • До г. попов
    Рейтинг: 3
    72
    02.10.2012 |
    07:32
    С такова мислене самият ти си за превъзпитание.
    Оценка:
    +4
    -1
  • до радетел за правда
    Рейтинг: 1
    73
    02.10.2012 |
    08:43
    http://www.plovdivmedia.com/37205.html
    .... Явно четем избирателно .....

    ..Хваната пияна седмокласничка, правила стрийптиз, излива помии
    Оценка:
    +2
    -1
  • Никола
    Рейтинг: 1
    74
    02.10.2012 |
    08:53
    Заради един Арабин не се затрива Арабистана, а Арабина !!
    Оценка:
    +2
    -1
  • бррррр
    Рейтинг: 3
    75
    02.10.2012 |
    09:14
    Уважаемо семейство, ако имате поне малко достойнство и срам от хората, вземете се спрете. Не ангажирайте с пролема си толкова хора. Проблема е основно ВАШ.Вземете се погледнете отстрани, прочетете и мнението на болшинството читатели и направете изводите ,нали сте ерудирани хора, титуловани. Надайте ухо и чуйте мнението на хората за вас, на колегите ви ,на учениците ви, на съседите ви. Засрамете се,стига сте се чудили къде и на кого да се оплаквате, ами времето ,което отделяте за това ,отделете за детето. Потърсете мнението хора-специалисти, на двама ,на трима,ако трябва. Не разчитайте на масово училище, където и да го преместите - проблема си върви с детето.
    Оценка:
    +5
    -2
  • НЕКА БЪДЕМ РАЗУМНИ
    Рейтинг: 8
    76
    02.10.2012 |
    10:30
    Уважаемо семейство, ако имате поне малко достойнство и срам от хората, вземете се спрете. Не ангажирайте с пролема си толкова хора. Проблема е основно ВАШ.Вземете се погледнете отстрани, прочетете и мнението на болшинството читатели и направете изводите ,нали сте ерудирани хора, титуловани. Надайте ухо и чуйте мнението на хората за вас, на колегите ви ,на учениците ви, на съседите ви. Засрамете се,стига сте се чудили къде и на кого да се оплаквате, ами времето ,което отделяте за това ,отделете за детето. Потърсете мнението хора-специалисти, на двама ,на трима,ако трябва. Не разчитайте на масово училище, където и да го преместите - проблема си върви с детето.
    Оценка:
    +9
    -1
  • защо?
    Рейтинг: 5
    77
    02.10.2012 |
    11:30
    Само не разбрах, защо се крие името на детето, но се казва това на преподавателката, за да падне нейния авторитет. Мисля, че д-р рУЖА, и инж. гЕОРГИ разбират, че и с тези коментари и по този начин си вредят само на себе си. И какъв е тоя инженер със къси гащи и потник, да не говорим за обувките му
    Оценка:
    +6
    -1
  • ...
    Рейтинг: 3
    78
    02.10.2012 |
    11:37
    http://www.struma.com/otblizo/zst-blagoevgrad-istoriya-na-edna-predizvestena-smurt_13007/
    Оценка:
    +3
    -0
  • Анонимен
    Рейтинг: 1
    79
    02.10.2012 |
    11:39
    Абе, кой знае, може да са им платили пари.
    Оценка:
    +2
    -1
  • Родител 2
    Рейтинг: 7
    80
    02.10.2012 |
    11:51
    Вижте мнението на Родител от 1.10.2012 11:41, напълно го подкрепям, аз също съм родител на едно от децата в класа и се страхувам за здравето на сина си, когато знам, че МИТКО, го преследва с вилици, души го с линия. Освен това разбрах, че въпросното дете е искало да скача през прозореца. Ами представете си, какво щеше да стане, ако някой бе пострадал (тук дори е било възможно да се стигне до смъртен случай)!
    Оценка:
    +8
    -1
  • родител
    Рейтинг: 2
    81
    02.10.2012 |
    12:53
    А тоя мошеник, наречен "ИНЖЕНЕР" е толкова отвратителен, с няк'во кожено заболяване.
    Оценка:
    +3
    -1
  • Аз!
    Рейтинг: -4
    82
    02.10.2012 |
    16:06
    Така ще бъде след като уволниха, съкратиха и т.н. училищните психолози и педагогическите съветници. А към учителката - всеки знае да работи с добри, послушни и прекрасно възпитани деца, но с другите - по-буйните и палавите? Аз ще ви кажа от опит - да с тях е трудно, но без тях е скучно и няма предизвикателство за можещия учител.
    Оценка:
    +0
    -4
  • Предложение!
    Рейтинг: -6
    83
    02.10.2012 |
    16:15
    Предложение до РИО на МОМН. С оглед на намаляващите прогресивно ученици в СОУ "Свети Седмочисленици", работещите в него пенсионери и недобре управлявания бюджет от директора да се ЗАКРИЕ учебното заведение. В неговата база да се премести ОМГ "Акад. К. Попов", която от основаването си няма собствена сграда.
    Оценка:
    +0
    -6
  • Еййййййййй
    Рейтинг: -5
    84
    02.10.2012 |
    16:28
    Това не е истина! Моето дете е в този клас и не смятам, че Митко е лош! Аз бих посъветвала крадливия Директор и пенсионерката помощник-директор да накажат учителката. Като не може да се справя има кой да работи. Хайде де, все децата им виновни. Който ги гледа в очите и мълчи, само той е хубав и добър. Като не може и не иска да работи вкъщи, ей докъде се е извила опашката за безработни учители.
    Оценка:
    +0
    -5
  • :))
    Рейтинг: -6
    85
    02.10.2012 |
    16:31
    Мили родители, кураж! СОУ "Свети Седмочисленици" е последното училище в което хората записват децата си. Има толкова други в Пловдив.
    Оценка:
    +0
    -6
  • Някоя
    Рейтинг: -6
    86
    02.10.2012 |
    16:32
    Аз също ще си преместя детето от това училище и този клас, но не заради Митко, а заради учителката, която само иска, а нещо не дава на децата.
    Оценка:
    +1
    -7
  • 11111111
    Рейтинг: -8
    87
    02.10.2012 |
    16:33
    Кискинова още ли работи??? Ееееееее, докога ще осакатява деца? Бягайте през глава от нея. Хапе, бе!
    Оценка:
    +0
    -8
  • Дядо
    Рейтинг: -5
    88
    02.10.2012 |
    16:37
    Къде е възрожденския дух на учителите? Къде са даскалите, които знаят защо са в училище - единствено и само заради децата. Нали като ги няма тях, няма и училище. Българийо, нека последният загаси лампите и да тръгва по света. То се е видяло, щом учителя не иска децата, щом обществото не иска децата - такъв народ изчезва, за такъв народ няма място под слънцето. Горко ни!!!
    Оценка:
    +0
    -5
  • Брейййй
    Рейтинг: 0
    89
    02.10.2012 |
    16:39
    Голяма активност в темата! За има-няма половин час се нароиха цели 7 коментара, да се не надяваш. И все в ущърб на учителката. Дали е случайно ;)
    Оценка:
    +1
    -1
  • ----
    Рейтинг: 0
    90
    02.10.2012 |
    16:41
    Просто така, да попитам. Спазена ли е процедурата по ППЗНП, чл. 139? Защо не са уведомени социалната служба и отдела за закрила на детето 20 дена преди налагане на наказанието. Не се заяждам, но законите са си закони и важат дори и за това училище, дори и за този директор и педагогически съвет. Четете!
    Оценка:
    +0
    -0
  • за тебе, дедо
    Рейтинг: 3
    91
    02.10.2012 |
    16:43
    Като те напсуват дечицата, друга песен ще запееш :D
    Оценка:
    +3
    -0
  • Бря!
    Рейтинг: -7
    92
    02.10.2012 |
    16:46
    Проблемът винаги има две страни - омаломощени от "подредената" система родители и мрънкащите за по-високи заплати учители. Защо да им се увеличават заплатите? Може би защото гонят децата от училище, защото не могат да се справят със задълженията си, защото родители не са им бутнали нещо в ръката.......
    Оценка:
    +0
    -7
  • Учител
    Рейтинг: -6
    93
    02.10.2012 |
    16:49
    Какъв учител ще бъда, ако допусна да ме псуват учениците? А може би колежката много вярва в уменията си и не допуска, че вече не отговаря на новите търсения и очаквания на децата? А може би децата нямат нужда от нея? А може би е време да се откаже като не може и не става за тази професия. Но къде дават 700 лв за работа от 8,00 до 12,00 ч и 58 работни дни годишен отпуск?
    Оценка:
    +0
    -6
  • ...
    Рейтинг: 2
    94
    02.10.2012 |
    16:54
    Родителите да подредят живота си първо и после да се правят на омаломощени от "подредената" образователна система - те и техните деца са в нейната основа. Все пак да не забравяме, че има и много доволни от системата деца и родители. Така че твоят коментар и други подобни изхвърляния звучат като жалко оправдание и могат само да предизвикат съжаление и снизхождение... както се казва - хора всякакви!
    Оценка:
    +2
    -0
  • 12345
    Рейтинг: 6
    95
    02.10.2012 |
    17:01
    Такива деца вън от училище. Днес е обидил учителката утре може да открадне излъже убие .Затакива деца специални училища
    Оценка:
    +6
    -0
  • родители
    Рейтинг: 8
    96
    02.10.2012 |
    18:05
    Родителите на Митко вместо да се заемат с детето си, продължават под различни никнейми да плюят по учителката, която толкова беше внимателна към тяхното дете. Г-жа Кискинова е един изключително кадърен преподавател и никой не може да отнеме добрите качества на един професионалист. Никой, дори и озлобените без право родители на детето. Всички родители на другите деца са свидетели на думите й, че трябва да се помогне на детето, но опасността за децата ни ни мотивира да искаме напускането на класа от Митко.
    Оценка:
    +8
    -0
  • 321 старт
    Рейтинг: -4
    97
    02.10.2012 |
    18:25
    Много често учителите се държат по-един начин пред родители и външни лица и по съвсем друг начин само пред децата. Нека даскалицата се включи в допълнителна квалификация като не знае как да работи и не може да намери подход към дете вън от калъпа на другите. Чух, че министерството на образованието предлага доста безплатни обучения и преквалификации за учители тази година. Моето дете преди десетина години така се опита една начална учителка да го изгони, защото бил според нея непослушен и не бил за нейния послушен и добричък клас. Не й се получи играта. Детето завърши, сега е студент и всичко се развива добре за него. Ако я бях послушала, че е за специално училище и други подобни, не знам къде щяхме да сме днес. Тя също се оплакваше, че не е подготвена за дете с такива типологични особености, но директорката я постави на място. Успех на родителите на детето!
    Оценка:
    +0
    -4
  • 7/8 иииииииииху...
    Рейтинг: -4
    98
    02.10.2012 |
    18:32
    Отворете си сърцата, отворете си душите, сипете си по една ракийка и не се бъркайте на хора, решили да осиновят дете. Яд вие, че се грижат за него, а вие само 7/8 и биг брадър, нали? Някога един немец като видя Тракия възкликна: Я, какви хубави временни жилища! И вие сте временни, не го ли разбирате? Кой ви дава право да хулите родителите и детето? То е било в дом 6 години, защото вие сте яли, пили и слушали чалга и не вие било грижа за децата в домовете. Ще ви видя като остареете, може вашите прехвалени деца да ви пратят в дом за стари хора. Всичко се връща помнете. А на родителите на горкото дете БРАВО!
    Оценка:
    +0
    -4
  • Други родители
    Рейтинг: -3
    99
    02.10.2012 |
    18:34
    Чувате и виждате само това, което искате, нали? Като не ви харесва това училище в Тракия май има още няколко училища, то и вашето като че ли е пред закриване. Май го поддържат само измислените ученици на самостоятелна форма на обучение и мъртвите души. Хайде кой откъдето, пътя...
    Оценка:
    +0
    -3
  • ?
    Рейтинг: -1
    100
    02.10.2012 |
    18:38
    абе вие не сте ли наясно, че понятието мъртви души не съществува вече. защо продължавате да го употребявате, за да си прокарвате идеите за безнаказаност?
    Оценка:
    +1
    -2
  • ОК
    Рейтинг: -7
    101
    02.10.2012 |
    18:43
    Направо съм ужасена!!!!!!!!!!!!!!! Ако това стане достояние на Европа - някоя си, наречена учителка, определя кой има право да учи при нея и кой - не. По закон всеки има право да избере училище. А щом е допуснала едно 8 годишно дете да я нарече така, може би има защо!?! Къде е гледала тя и възпитателката по време на хранене на децата? Къде е учителката по време на междучасие? Кафе ли пие или пуши по ъглите? Ако допуска такива прояви по време на час - ВЪН, ВЪН и пак ВЪН!!! Междучасието е за децата, не за нея Тя и директорът са за изгонване щом авторитарно и еднолично си решават, и то предварително, как да постъпят с детето. Може на заседание на Педагогическия съвет да се вземе друго решение. Или НЕ НЕ НЕ каквото каже шева, това ще е. Преклонена главица, ятаган не я стига! СРАМ И ПОЗОР!
    Оценка:
    +0
    -7
  • просто питам
    Рейтинг: -1
    102
    02.10.2012 |
    18:51
    "Къде е гледала тя и възпитателката по време на хранене на децата?"

    За пръв път чета, че и храненето е било проблем в този клас. Нито в материала, нито в коментарите е изнесена такава информация. Да помолим майката на Митко да се включи отново и да обясни за драгите читатели защо е решила да намеси и възпитателката в кашата.
    Оценка:
    +1
    -2
  • 00
    Рейтинг: 0
    103
    02.10.2012 |
    18:56
    Боц-боц виличка! Чети друже
    Оценка:
    +1
    -1
  • И аз просто питам
    Рейтинг: -3
    104
    02.10.2012 |
    18:58
    Защо всички се опитвате за изкарате един изграждащ се характер на 8 годишно дете психопат, а една изградена професионалистка начална учителка - права и безпогрешна?
    Оценка:
    +0
    -3
  • просто питам
    Рейтинг: 3
    105
    02.10.2012 |
    18:59
    А, да, прочетох, че ги бодял с вилицата и за голяма част от списващите това си е нещо съвсем нормално. Мислех, че за храненето става въпрос, а не за тероризиране с остри предмети. Съжалявам!
    Оценка:
    +3
    -0
  • Ало, защитника!
    Рейтинг: -5
    106
    02.10.2012 |
    19:00
    Ало, защитника на Кискинова и компания! Като не знаеш - мълчи! Аз питам: КАКВО Е НАПРАВИЛ ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТНИК НА УЧИЛИЩЕТО, СЛЕД КАТО НА 2-РИЯ ДЕН УЧИТЕЛКАТА СЕ Е ПРЕДАЛА И Е ЗАПОЧНАЛА ДА УГОВАРЯ РОДИТЕЛИТЕ ДА Я ПОДКРЕПЯТ И ДА Й СЪЗДАДАТ КОМПОРТ, ТИШИНА И БЕЗПРЕПЯТСТВЕНО ПОЛУЧАВАНЕ НА ЗАПЛАТА?
    Оценка:
    +0
    -5
  • ПРОСТО УЧИТЕЛ
    Рейтинг: -2
    107
    02.10.2012 |
    19:05
    Нека детето го запишат в нашето училище, справяли сме се и с много по-тежки случаи. Знаем как. Не се оплакваме и работим. Резултатите са налице.
    Оценка:
    +1
    -3
  • просто питам
    Рейтинг: 3
    108
    02.10.2012 |
    19:08
    До "И аз просто питам"

    Никой не е твърдял, че Митко е психопат. Просто понякога явно се държи като такъв. Когато се впише в длъжностната характеристика на учителите, че са длъжни да се преквалифицират като психиатри и основната им дейност станат психопатиите и психичните отклонения, тогава ги винете за подобни инциденти.
    Оценка:
    +3
    -0
  • Възмутен гражданин
    Рейтинг: 5
    109
    02.10.2012 |
    19:17
    Чудя се това лекенце вкъщи с какви епитети нарича приемните си родителите си...Уважаваната учителка - "кучка 100%, мастия, пачавра и др."....Големият инженер - "бай х*й, палячо, смотан".Като са се захванали с това, да вземат необходимите мерки за неговото приобщаване и когато вече е годен за социални контакти да го запишат на училище...
    Оценка:
    +7
    -2
  • Просто родител
    Рейтинг: 6
    110
    02.10.2012 |
    19:21
    Не бях запозната със случая,но разбрах,че детето ще бъде в нашия клас!И честно казано не съм очарована!Не разбирам само защо "плюете" учителката!Тя с кого да се занимава по напред?!И знаете много добре ,че да обхванеш 20 деца нон-стоп е напълно невъзможно!Очаква се ,че щом е вече втори клас-има някакво възпитание и знае как трябва да се държи !И какво е това възпитание от родителите-да позволят на детето да използва думи като "кучка "?Разбира се ,че няма да съм спокойна ако това дете остане в нашия клас-всеки момент ще мисля ами ако сега наръга някое дете ,ами ако ...Предполагам има решение за такива деца-индивидуално обучение или пък по-специализирано училище!
    Оценка:
    +7
    -1
  • nemo
    Рейтинг: -6
    111
    02.10.2012 |
    20:17
    Учителката е с дисциплинарно наказание от матурите за несправяне с работата.Представете си че вашите деца пострадат от нея по време на матура.Наказанието и е от тази година.Дефакто това е дисциплинарно уволнение но, е наказана със забележка от Директора. Защо ли?. Изтърпяла е детето точно 10 дни и е настройвала родителите срещу него след което го гони от час.Няма никаква процедура за изгонването на хлапето и не може да има ,просто му посочили вратата.
    Оценка:
    +1
    -7
  • гражданка
    Рейтинг: 2
    112
    02.10.2012 |
    20:33
    д-р Ружа, инж. Георги!

    Хайде пийте си лекарствата и лягайте да спите! Утре къде ще се появите по СИ ЕН ЕН или по селската радиоточка?
    Оценка:
    +3
    -1
  • гражданка
    Рейтинг: 3
    113
    02.10.2012 |
    21:08
    д-р Ружа, инж. Георги!

    Предлагам вие като едни велики професионалисти да основете едно училище и да си запишете детето в него и да си го обучавате по вашата система 4-4-2.

    Та да можем най-после вечер да си изпием ракията на спокойствие и да си пуснем биг брадър!
    Оценка:
    +4
    -1
  • ivan
    Рейтинг: -8
    114
    02.10.2012 |
    22:22
    Директора и госпожата са за съд.Нарушили са закона за народната просвета и правата на детето, ако родителите имат добър адвокат ще им скъсат задниците и дано да го направят.Преди година в същото училище изгониха 12 цласник два месеца преди завършване защото, бил неконтролируем .Тормозиха го него и майка му до последно за, да им се махне проблема от главата.Сигурно са си мислили че пак ще им се размине да ама не.Случаят е абсолютно подобен едно към едно..Побъркаха момчето и майка му, в момента Д е много зле, независимо че, бе приет за студент. Не им пука за децата .Главният виновник е Директора, пази гъзенцето на госпожата а тя горката едва не провали матурите за седми class с изключителният си професионализам за което бе изгонена най позорно от комисиите по проверката.Трябва да има и дисциплинарно наказание.Хора когато за6титавате някого прочетете законите. Тези който ги нарушават се наричат................. Реално детето изобщо не e гонено от педагогически съвет Директора е решил да тормози родителите и им е казал че ще свика педагогически съвет.В края на краищата замислете се де детето е под протекцията на мадам Тосева и изведнъж атака срещу ..................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Оценка:
    +0
    -8
  • eli
    Рейтинг: -1
    115
    02.10.2012 |
    22:46
    STAR WAR. Marinska,Toseva sre6tu Mustakatia kradec.
    Оценка:
    +0
    -1
  • mama
    Рейтинг: 0
    116
    02.10.2012 |
    23:45
    Осемгодишният ученик от Пловдив Д.М., който в час нарекъл класната си "кучка", е преместен в нова паралелка в училището "Св. Седмочисленици". Това съобщи директорът на гимназията Георги Далгърски. Той е уведомил родителите за промяната, но все още няма отговор от тях.

    "Детето никога не е било изключвано от училището", категоричен е той.

    Майката д-р Ружа Маринска и таткото инж. Георги Манзуров обаче твърдят, че са били предупредени от Далгърски, и то пред свидетели, че момченцето им трябва да напусне школото. Двамата са категорични, че повече няма да пратят детето си в "Св. Седмочисленици".

    Целият проблем е, че синът им се води като "проблемно" дете. Момченцето е осиновено преди повече от 2 години и все още се социализира. Родителите му полагали усилия за това, включително го водят и на психолог. Майката и бащата обяснили проблемите и на учителите и ги помолили за съдействие.
    Класната Грозданка Кисимова също била напълно наясно с проблема и по думите на родителитее приела да помогне на момченцето да се адаптира в класа. Преди няколко дни обаче тя се оплакала официално на директора, че то я нарекло "кучка" пред учениците.

    "Синът ми шест години е живял в дом, откакто сме го взели, му обясняваме как трябва да се държи, какви са правила, създаваме му навици. Детето ми не разбира значението на думата "кучка"", твърди майката.
    Тя е категорична, че цялата ситуация е "върха на айсберга на отношението към дете, живяло в дом". Според Маринска в училищата изобщо не са готови да работят с такива деца. В първи клас синът й бил в друго училища, но го отписали, защото по "нареждане на учителка понякога прекарвало часовете в двора".
    Дангълски обаче защити колежката си и обясни, че момченцето не слуша и употребява "импулсивни изрази". Разхвърляло си нещата, не изпълнявало нарежданията на Кисимова. Според директора детето има нужда от лечение.
    "Синът ми не е болен. Вкъщи се прибираше разстроен и казваше: "тъп съм и глупак", твърди майката. Тя е подала жалби до всички институции.
    Оценка:
    +1
    -1
  • prost grajdanka
    Рейтинг: -4
    117
    03.10.2012 |
    00:02
    Оле оле имало е и свидетели ще те разчекнат тъпако.Но няма и нужда от свидетели достатъчна е мадам Бродская.Този който не го е хванал той не го е осъдил.
    Оценка:
    +1
    -5
  • До Гл. Редактор на
    в. Марица – гр. Пловдив

    Г-н Главен Редактор,
    Във връзка с публикацията Ви в днешния брой на в. Марица № 232 от 01/10/2012г., написан от репортера Галина Константинова, ние, част от учителите на СОУ „Св. Седмочисленици“ – гр. Пловдив, искаме да декларираме категоричното си несъгласие с фрагменти от материала, а именно:
    1. Квалифицирането на нашата колежка г-жа Гр. Кискинова за непрофесионалист. Смятаме, че е недопустимо да се дава оценка на педагог, който познаваш едва от няколко дни. Позволяваме си да застанем в нейна защита, защото познаваме работата и от години. Свидетели сме на грижите, които полага за нейните многобройни възпитаници, както и на редовната индивидуална работа, която провежда и в извънучебно време с нуждаещите се ученици.
    2. Не е верен фактът, че ученикът е изгонен от училище. Със Заповед на Директора № 145 от 28/09/2012г. детето е преместено в другия втори клас.
    3. Не сме съгласни с твърдението на родителите на второкласника, че в нашето училище „се мисли как да се запази спокойствието и комфорта на определени преподаватели“. Г-жа Кискинова не бяга от отговорността да обучава и интегрира въпросното дете. Учителката е поставена в центъра на конфликт, възникнал между родителите на останалите деца от класа и родителите на новия ученик.
    Не на последно място, изказваме подкрепата си към родителите на новопостъпилото дете. Ние, освен педагози, сме и майки, и разбираме техните тревоги в трудния път да отгледаш и възпиташ едно дете.

    Молим да публикувате писмото ни без редактиране и съкращения!
    P.S. Утре, 02/10/2012г., редакцията на вестника ще получи настоящото писмо на хартиен носител, заедно с подписите ни!
    Оценка:
    +8
    -2
  • до ivan 02 Октомври 2012; 23:22
    Рейтинг: 5
    119
    03.10.2012 |
    09:13
    Спрете да плюете по уважаните от всички деца - госпожа и господ директор .
    Имайте в предвид ,че всяко нещо ,трябва да има мярка .
    Опитите на Д.М. и неговите родители да опетнят имената на ерудирани специалисти в образованието е срам за нашето ,че въобще го допуска това !
    Вероятно простащината иска да надделее и да срине образоването и то с помоща на различни институций ,вместо да направи всичко необходимо да помогне на въпросното дете Д.М. и неговите родители.
    Уважаеми родители на Д.М., отделете време на детенцето ,но не това е начина - да търсите вина за вашите проблеми в другите !
    Оценка:
    +6
    -1
  • до иван и немо
    Рейтинг: 3
    120
    03.10.2012 |
    09:33
    1 Тя не ги е организирала, ами те сами са се събирали страхувайки се за децата си.

    2 Г-ца Заешка, нейната възпитателка е главната виновничка за объркването на писмените работи на матурите!

    Така че не виждам причина да се защитават тези родители, и не е само случая с "кучката", то е замеряло децата с камъни, хвърляло е учебници и тетрадки, душило ги е с линия, бодяло ги е с вилица, дори е искало да скочи през прозореца (представете си, че вече имаше пострадали, а може би и смъртен случай), също негови изрази са "Ще ви заколя всичките" и всякакви такива, които родителите незнаино защо твърдят, че са научени от училище, при положение, че той се е държал така и през лятото, а преди това от Коледа дори не е бил на училище. Да не говорим, че родителите са казали: "Взимаме си учителката и целия клас и се преместваме в друго училище. Също някои деца, са дошли в това училище, след като преди това са били в старото такова на МИТКО (държа да подчертая ИМЕТО МИТКО), точно защото са се страхували за живота и здравето на децата си и сега е отново така. Щом това е още от тогава, не мисля, че госпожата ги настървила срещи Маринска и Марински.
    Оценка:
    +5
    -2
  • и да допълня
    Рейтинг: 2
    121
    03.10.2012 |
    09:35
    ДЕТЕТО ДОРИ НЕ Е БИЛО ИЗКЛЮЧВАНО ОТ УЧИЛИЩЕ, А САМО ПРЕМЕСТЕНО В ДРУГИЯ КЛАС!
    Оценка:
    +3
    -1
  • P.S.
    Рейтинг: 1
    122
    03.10.2012 |
    09:37
    ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ТОВА Е, ЧЕ ТЕ ПОВЕЧЕ НЕ ИСКАТ ТОЙ ДА ПОСТЪПИ ТАМ! СЛЕДОВАТЕЛНО ТОЙ /МОЖЕ/ ДА ПОСТЪПИ ТАМ!?
    Оценка:
    +2
    -1
  • читател
    Рейтинг: 4
    123
    03.10.2012 |
    10:46
    Ружа и Георги , вече сте медиини звезди! Хайде, успокойте се и престанете да занимавате хората с вашия проблем. Този виновен, онзи виновен, госпожата била непрофесионалист, ами защо доверихте детето на нея? Съмнявам се да не сте я проучили предварително. Вие като сте най-добрите професионалисти ,решавайте си сами проблема,защо го прехвърляте на други хора.Стига сте настройвали обществото, стига създавайте интриги и се вземете в ръце,защото мноооого работа ви чака. Обърнете се към хора,вещи в тези неща и които наистина да помогнат на това дете. Начина по който сте тръгнали, няма да доведе до успехи, повярвайте ми. Погледнете се отстрани, ставате вече смешни. Доста помия изливате върху хората, дано всичко това не се обърне срещу вас. Защото доста често се случва така. С рогата напред не става. Сведете глави, извинете се на когото трябва, покайте се и почвайте да работите с детето. Всеки пропилян ден е важен за него.
    Оценка:
    +5
    -1
  • до Ружа и Георги
    Рейтинг: 5
    124
    03.10.2012 |
    11:34
    Покайте се ,защото Господ гледа !!..И който вади "нож" други му --сам ще се набоде накрая !!! ТАКА ПИШЕ В БИБЛИЯТА!!!
    ВЗЕМЕ ПУБЛИЧНО ДА СЕ ИЗВИНИТЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛКАТА И ДИРЕКТОРА !!!
    !!!! НАРОДА Е СРЕЩУ ВАС !!!!!!!!!!
    ВИЕ СТЕ ЖАЛКИ И СМЕШНИ !!!
    Покайте се ,защото Господ гледа !!
    РУЖА ВИЕ СТЕ СРАМ ЗА УЧИТЕЛСКОТО ОБЩЕСТВО !!!
    НИЕ СМЕ ВЪЗМУТЕНИ И ОТНОШЕНИЕТО НА МЕДИИТЕ, КОЙТО ПРЕВРЪЩАТ СЛУЧАЯ АЛА" БИК БРАДЪР ",ЗАСТАВАЙКИ НА СТРАНАТА НА ЕДНА ИНТРИГАНТКА „ПРЕДСТАВЯЩА СЕ ЗА ЗАГРИЖЕНА МАЙКА !!!!СРАМ И ПОЗОР !!!КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ ,ЧЕ ДЕТЕТО Е ОПАСНО ЗА ОСТАНАЛИТЕ ДЕЦА!! ВИЕ ГО ИЗКАРВАТЕ АНГЕЛ НЕБЕСЕН!! СВАЛЕТЕ СИ РОЗОВИТЕ ОЧИЛА И ПОГЛЕДНЕТЕ РЕАЛНОСТТА
    Оценка:
    +6
    -1
  • Шъмпион
    Рейтинг: 0
    125
    03.10.2012 |
    13:28
    Тъся две запазини джанти 13-ки, ако можи ефтино. За кунтагти: 0999 111111
    Оценка:
    +1
    -1
  • Ех
    Рейтинг: -6
    126
    03.10.2012 |
    13:37
    Ето какво разбрах от цялата гълчава: искате детето и родителите му да бъдат наказани, хвърлени в затвора, убити с камъни, линчувани, сочени с пръст, обругани .......... и т.н.
    АБЕ ХОРА, АКО ОЩЕ СТЕ ТАКИВА! ВИЕ ЛУДИ ЛИ СТЕ??? ОСТАНАЛО ЛИ Е НЕЩО ЧОВЕШКО У ВАС! ПОСТАВЕТЕ СЕ НА ТЯХНО МЯСТО! ТА ТОЙ Е САМО ДЕТЕ! ПОМОГНЕТЕ МУ! ПОДАЙТЕ МУ РЪКА! Ако не го направите ВИЕ НЕ СТЕ ХОРА!
    Оценка:
    +0
    -6
  • до Ех
    Рейтинг: 4
    127
    03.10.2012 |
    14:17
    ...то е дете ,ама явно и родителите му не са нещо наред..???
    От простотия вижте, какво надробиха .
    Вместо да се засрамят ,те изопачават нещата по медиите и се мислят за велики ..Ало хората не са прости !!!
    Искате да вкарате анархия в училищата!!
    Как, тогава учителя да има авторитет сред учениците ???
    Оценка:
    +4
    -0
  • Do EX
    Рейтинг: -3
    128
    03.10.2012 |
    14:46
    Гледай теб да не гледа, дето си се опнала на училищния компютър вместо да си караш часовете.Законите са за всички.Съд и само съд за Вас ,Зоя си знае работата.ППЗНП ,закон за закрила на детето.Ех,нямат време да пишат защото, са в час затова допускат правописни грешки.Основно са даскалици от училището на шамана сигурно ги е лекувал на кушетката и им е дърпал ушите ,затова дърпат и ушите на децата.
    Оценка:
    +1
    -4
  • до ех
    Рейтинг: 1
    129
    03.10.2012 |
    15:18


    1. Учениците са длъжни :

    1.1. Учениците от всяка паралелка избират ученически съвет, който организира участието им в привлекателни за тях дейности с цел развиване на ученическата общност в паралелката и приобщаване към общоучилищния живот.

    1.2. Да познават добре и да спазват стриктно всички разпоредби от Глава ІV, Раздел ІІ на Правилника за прилагане на Закона за народната просвета, указващ техните права и задължения.

    1.3. Да се явяват за началото на учебните занятия не по-късно от 7,15 ч. / за първа смяна/ и 13,15 ч. / за втора смяна/.

    1.4. Да влизат в учебната сграда под строй в определеното време и да изчакват до идването на преподавателя за влизане в съответния кабинет или класна стая.

    1.5. Да посрещат влизането на учителите в клас със ставане на крака.

    1.6. Да се явяват в училище в приличен външен вид.

    1.7. Да не внасят в училище ненужни за учебния процес и опасни за здравето вещи

    1.8. Да пазят личните си вещи, да не ги оставят без надзор.За изгубени вещи училището не носи отговорност.

    1.9. Да опазват училищната собственост. При повреждането й да я възстановяват или заплащат.

    1.10. Столуващите ученици да влизат през входа към столовата.

    1.11. При отсъствие на преподавателя, да изчакат 15 минути пред кабинета и едва след разрешение от директора или помощник-директора да напуснат училищната сграда до следващия учебен час.

    1.12. Да уважават личното достойнство на учителите и съучениците си и да не прилагат форми на психическо и физическо насилие върху тях.Накърняване на достойнството и авторитета на учителите е недопустимо.

    1.13. Да не се надвесват от прозорците на училището.

    1.14. Да носят личната си карта в училище и извън него.

    2. Закъснение до 15 мин. от час се счита за 1/3 неизвинено отсъствие, а над 15 мин. - за едно неизвинено отсъствие.

    3. Закъснения до 15 мин. за три учебни часа без уважителни причини се считат за един учебен час неизвинено отсъствие.

    4. Отсъствие на ученик от учебен час без уважителни причини е неизвинено отсъствие.

    5. Отсъствия на ученици от учебни занятия по уважителни причини се удостоверяват с медицинска бележка, документ от спортния клуб,в който членуват или с уведомително писмо от родителя /настойника/.

    6. Отсъствие на учениците от училище по семейни причини става само след представяне на писмена молба от родителите /настойниците/ и предварително разрешение от класния ръководител / до два дни/ или от директора на училището.

    7. За допуснатите отсъствия класният ръководител своевременно уведомява родителя или настойника на ученика.

    8. Родители,настойници и попечители,които не осигуряват присъствието на децата си в училището за времето,през което подлежат на задължително обучение,се наказват с глоба в размер от 20 до 100 лв. Санкцията се налага от Общинската администрация.

    9. За виновно неизпълнение на задълженията си по ЗНП, ППЗНП и този правилник, учениците носят дисциплинарна отговорност и се наказват съгласно чл.139 и чл.140 от ППЗНП.

    10. Съгласно чл.139, ал.1 от ППЗНП, на ученика може да бъде наложено наказание при нарушение на чл.134, ал.2, т.2,4,5,6,7 и 8 от ППЗНП /т.2: “ Ученикът няма право да участва в хазартни игри, да пуши, да употребява наркотични вещества и алкохол”;т.4: “Ученикът няма право да накърнява с поведението си авторитета и достойнството на учителите.”;т.5: “Ученикът няма право да създава пречки на учителя при и по повод изпълнение на служебните му задължения.”;т.6:”Ученикът няма право да унижава личното достойнство на съучениците си, да прилага психическо и физическо насилие върху тях”;т.7:”Ученикът няма право да носи хладни и огнестрелни оръжия и да застрашава живота и здравето на другите ученици”;т.8:”Ученикът няма право да ползва мобилен телефон по време на учебните часове”/, пряко свързани с чл.5 от Декларацията за правата на човека /”Никой не трябва да бъде подлаган на изтезания или на жестоко, нечовешко или унизително отношение или наказание”./ и чл.8,ал.2 от Закона за степента на образователния минимум и учебния план , т.1,2,3,4,5 и 6 от ЗНП / “Общообразователната подготовка се изгражда върху принципа на зачитане на :т.1.Основните човешки права;т.2.Правата на детето;т.3.Традициите на българската култура;т.4. Постиженията на световната култура;т.5.Ценностите на гражданското общество;т.6.Свободата на съвестта и свободата на мисълта”/.

    10.1. Съгласно чл.139, ал.1 от ППЗНП, за неизпълнение на задълженията си, определени с този правилник и с плана за дейността на училището, ученикът се наказва с :

    10.1.1. Забележка

    10.1.2. Предупреждение за преместване в друго училище.

    10.1.3. Преместване в друго училище до края на учебната година.

    10.1.4.Преместване от дневна в самостоятелна форма на обучение за ученици, вече навършили 16 - годишна възраст

    10.2. Наказанията по т.1 от чл.139, ал.1 на ППЗНП се налагат със заповед на директора по предложение на класния ръководител, а наказанията по т.2, т.3 и т.4 - със заповед на директора по предложение на Педагогическия съвет..

    10.3. Преди налагане на наказание по чл.139, ал.1 от ППЗНП класният ръководител е длъжен да уведоми родителя или настойника на ученика и Дирекция”Социално подпомагане” по местоживеенето му за извършеното нарушение. Също така да информира Комисията по противообществените прояви, ПдС на училището и да представи писмен доклад на директора на училището.

    10.4. Преди налагане на наказание по чл.139, ал.1 от ППЗНП ученикът имаправо да бъде информиран и консултиран от представител на Дирекция”Социално подпомагане” по местоживеенето му с цел защита на неговите права и интереси.

    10.5. Директорът е длъжен преди налагане на наказанието по чл.139, ал.1, т.1 или т.2 да изслуша ученика и да провери фактите и обстоятелствата, свързани с нарушението

    10.6. Наказанието по чл.139,ал.1,т.3 или т.4 от ППЗНП се налага като крайна мярка при тежки нарушения. ПС обсъжда доклада на класния ръководител за извършеното нарушение и изслушва ученика или определен от него учител или друг ученик. На заседанието на ПС може да присъства и родителят или настойникът на ученика. В заповедта на директора се посочва вида на наказанието, срокът и причините за налагането му.

    10.7. Наказанието по чл.139,ал.1,т.3 или т.4 от ППЗНП влиза в сила от началото на следващата учебна година в случай,че е наложено до 30 учебни дни преди края на втория учебен срок.
    Оценка:
    +1
    -0
  • до ех
    Рейтинг: 2
    130
    03.10.2012 |
    15:23
    прочети ППЗНП !!!!Не се заканвайте ,а прочетете малко !!
    Оценка:
    +2
    -0
  • nemo
    Рейтинг: -4
    131
    03.10.2012 |
    15:27
    Какво ,са надробили хората, защитават правата на детето си.ВСЕКИ СЕ РАЖДА РАВЕН ПРЕД БОГ И ПРЕД ЗАКОНИТЕ.А Вие ,обвинявате едно дете че, е престъпник. Защо не питате оня плужек как е записал детето в училище или ви е страх от Тосева. Защо, нея не атакувате загрижени родители, граждани и гражданки и други подобни.Детето е натресено на госпожата от Дългарски и Тосева а тя просто си е подала задника.Сега ще го сърбате с попарата и ще трябва много да духате защото е гореща.
    Оценка:
    +0
    -4
  • Pravila
    Рейтинг: -1
    132
    03.10.2012 |
    15:41
    10.4. Преди налагане на наказание по чл.139, ал.1 от ППЗНП ученикът имаправо да бъде информиран и консултиран от представител на Дирекция”Социално подпомагане” по местоживеенето му с цел защита на неговите права и интереси.

    10.5. Директорът е длъжен преди налагане на наказанието по чл.139, ал.1, т.1 или т.2 да изслуша ученика и да провери фактите и обстоятелствата, свързани с нарушението

    10.6. Наказанието по чл.139,ал.1,т.3 или т.4 от ППЗНП се налага като крайна мярка при тежки нарушения. ПС обсъжда доклада на класния ръководител за извършеното нарушение и изслушва ученика или определен от него учител или друг ученик. На заседанието на ПС може да присъства и родителят или настойникът на ученика. В заповедта на директора се посочва вида на наказанието, срокът и причините за налагането му.

    10.7. Наказанието по чл.139,ал.1,т.3 или т.4 от ППЗНП влиза в сила от началото на следващата учебна година в случай,че е наложено до 30 учебни дни преди края на втория учебен срок.

    10.8. Наказанията по чл.139,ал.1 от ППЗНП се заличават с изтичане на съответната учебна година.Наказанието по чл.139,ал.1,т.1 или т.2 може да се заличи предсрочно по реда на чл.139,ал.2 от ППЗНП.

    10.9. Наказанията и тяхното заличаване се вписват в ученическата книжка и в дневника на класа.

    10.10.Ученик, наказан по чл.139,ал.1,т.3, продължава обучението си в друго училище при условия и по ред, определен със Заповед на Началника на РИО на МОН. След заличаване на наказанието ученикът може да продължи обучението в училището,в което е преместен.

    На основание чл.140 от ППЗНП за допуснати неизвинени отсъствия за времето, през което учениците подлежат на задължително обучение,им се налагат следните наказания :

    10.3. За допуснати 3 неизвинени отсъствия - първо предупредително писмо, разговор на класния ръководител с родителите и ученика.

    10.4. За допуснати 5 неизвинени отсъствия – второ предупредително писмо, разговор на класния ръководител и педагогическия съветник с родителите и ученика.

    10.5. За допуснати 8 неизвинени отсъствия – трето предупредително писмо, разговор на директора с родителите и ученика и забележка от директора.

    10.6. За допуснати 10 неизвинени отсъствия – предупреждение за преместване в друго училище.

    10.7. За допуснати 12 неизвинени отсъствия - след решение на Педагогическия съвет на ученика се налагат парични глоби от Общинската администрация.

    10.8. За допуснати 15 неизвинени отсъствия – преместване в друго училище до края на учебната година.

    11. Наказанията по т. 11.4. , 11.5. и 11. 6. от този Правилник се налагат едва след връчване на най-малко три последователни предупредителни известия на родителите от класния ръководител.

    12. Наказанията по чл.139 от ППЗНП се налагат след връчването на уведомителни писма от класния ръководител и проведен разговор на класния ръководител и родителите на ученика с директора.
    Оценка:
    +0
    -1
  • Do EX
    Рейтинг: 1
    133
    03.10.2012 |
    15:58
    И с какво наказахте детето велики адвокате.
    Оценка:
    +1
    -0
  • Do EX
    Рейтинг: -4
    134
    03.10.2012 |
    16:09

    С дърпане на уши притискане на пръсти и тормоз за приемните родители.
    Оценка:
    +0
    -4
  • Do EX
    Рейтинг: -1
    135
    03.10.2012 |
    16:23
    Za6t0 ne citira6 4len 134
    Оценка:
    +0
    -1
  • ЕХО
    Рейтинг: 4
    136
    03.10.2012 |
    16:51
    1.12. Да уважават личното достойнство на учителите и съучениците си и да не прилагат форми на психическо и физическо насилие върху тях.Накърняване на достойнството и авторитета на учителите е недопустимо.
    1.13. Да не се надвесват от прозорците на училището.
    Оценка:
    +4
    -0
  • exo
    Рейтинг: -1
    137
    03.10.2012 |
    17:30
    И с какво е накърнено личното и достойнство
    Оценка:
    +1
    -2
  • до немо
    Рейтинг: 4
    138
    03.10.2012 |
    19:49
    Немо е прав тук. И аз доколкото разбрах виновна е Тосева, че го е приела. А сега тези си търсят жертва и това ще е учителката.
    Оценка:
    +4
    -0
  • асд
    Рейтинг: 3
    139
    03.10.2012 |
    19:53
    3.10 12:34, е много прав. Между другото те защо не са имали шанса да си имат тяхно дете, Господ знае всичко.
    Оценка:
    +3
    -0
  • юрист
    Рейтинг: 5
    140
    03.10.2012 |
    21:21
    Ех Ружа и Георги!

    Много ги знаете тез закони, като песен на Лили Иванова ги пеете. Но ви се изплъзва най- важното: законите са за НОРМАЛНИТЕ, а за лудите е болницита.
    Оценка:
    +6
    -1
  • Диана Апостолова
    Рейтинг: 2
    141
    04.10.2012 |
    08:34
    Такива деца имат нужда от изключително добра професионална помощ на психолог.Явно липсата на родители през първите шест години е повлияла на психиката на това дете.Агресията му показва, че то е живяло в джунгла и е действал законът на джунглата-да оцелее, без да подбира средствата и начините.Сега трябва да живее в общество на хора, където правилата на обществото са други.Не всичко е загубено.Работете с него!По принцип нито един учител не иска трудни деца, защото с тях се работи изключително тежко.Затова всички гледат да се освободят от тях.Същото е и при възрастните. Никой не иска да работи с агресивни и арогантни хора.Но това е дете и има всички шансове.Много българчета, които са осиновени в чужбина, задължително работят в съответната страна с екип от психолог, лекар, учител, родители.И... успяват.Лесно се работи с умни и съзнателни деца! Да се даде шанс на това дете.Тогава... всички да застанат до него и съвестно да си поделят отговорностите:училищен психолог, родител, учител.Отстраняването на детето не решава проблема, както се е правило в бившето му училище.Обратно ... то трябва да разбере ,че правилата са еднакви за всички и трябва да се спазват от всички.За съжаление днес това рядко е факт.
    Оценка:
    +2
    -0
  • Апостолова
    Рейтинг: -1
    142
    04.10.2012 |
    09:16
    Представете си как е живяло досега това дете в Детски дом!Действал е законът на джунглата и то трябва да оцелее - там по-силният оцелява.Сега попада в общество на хора.В чужбина, когато осиновят деца, дори и с недъг,веднага започват работа в екип - лекар, психолог, социолог, родители и ... всички по веригата.Така детето макар и трудно се социализира.От лош "Материял" правят хора.У нас от умни, здрави деца стават...сами преценете.С много любов и търпение проблемът се решава.Но някой трябва да ги притежава.У нас всеки бяга от такива трудни деца.Явно не е работено достатъчно с това дете.Учител, педагог и родител трябва да са заедно в този момент.За съжаление почти няма специалисти в тази област.Иначе това детенце пречи и на другите да работят по време на учебния процес.Предизвикателство е и за училищния съветник да се справи с проблемите на това дете.А...ако не успее, няма нищо срамно да се посъветва със свои колеги, с чужд опит.Най-лесният начин е да се отстрани детето.Няма човек, няма проблем.
    Има и много агресивни деца, които не са осиновени и родителите им изобщо не се трогват.Дори се радват, че се справят добре с юмруци и обиди.
    Дайте шанс на това дете и работете!!!Учители,родители, психолози,училищни съветници - ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ СТЕ ПРОФЕСИОНАЛИСТИ!!!
    Оценка:
    +0
    -1
  • Изчетох доста коментари - не съм изненадана от написаното,всичко написано е знак, че обществото, ако има въобще такова, е болно- неизлечимо и то.Работила съм с деца много години и още ще дам, защото когато бие звънецът, децата ми, забележете не ги наричам ученици, не искат да излизат от кабинета ,а идват при мен и продължаване да разговаряме по теми вълнуващи ги в ежедневието.Не пия кафе, не пуша цигари - но зная как да докосна сърцето на всяко дете и да имаме взаимност в обучението.Успехите са налице.Децата ми са навсякъде по света , но не забравят откъде са тръгнали и кой им е подал ръка.Бъдете ЧОВЕЦИ и после преподаватели и всичко останало...Не съдете никого!
    Оценка:
    +0
    -3
  • Предложение
    Рейтинг: -1
    144
    04.10.2012 |
    18:40
    В ОУ "Драган Манчов" работи прекрасен екип от учители. Не бягат от отговорност, преди това да са преподаватели, не забравят, че са майки, бащи, ЧОВЕЦИ! За Митко има място в него.
    Оценка:
    +0
    -1
  • nemo
    Рейтинг: -2
    145
    04.10.2012 |
    21:52
    Ех като ме няма мене тука няма и екшан. Юристке законите са за всички.
    Оценка:
    +0
    -2
  • do nemo
    Рейтинг: 1
    146
    05.10.2012 |
    16:35
    ..законите са за НОРМАЛНИТЕ, а за лудите е болницaта. ,a ти си точно за там заедно с психоложката и всички сихопати..
    Оценка:
    +1
    -0
напиши коментар
Код за сигурност:
Топ новини
Почина Жени Божилова, вдовицата на Николай Хайтов
21.09.2014   |
22:59   |
16
Коментари: 0
Вдовицата на Николай Хайтов Жени Божилова почина в неделя следобед на 86 години в Университетска болница „Лозенец“. Отиде си след седмицата, посветена на...