Второкласник скочи на учителката си: Кучка!

Осемгодишен второкласник е изгонен от училище, защото нарекъл учителката си “кучка”, алармираха родителите му. Драматичната сцена се разиграва в  СОУ “Свети Седмочисленици” в ЖР “Тракия” в края на миналата седмица. Малчуганът и семейството му изживяват особено мъчително случилото се, защото детето е осиновено преди две години и все още е в процес на приспособяване към живота извън дома, разказаха родителите му.

Преди две години мечтата ни да осиновим детенце се сбъдна, разказва майката д-р Ружа Маринска, която е известен и уважаван преподавател. Със съпруга є инж. Георги Манзуров взели 6-годишното момченце в дома си и започнали да го обгрижват с много любов. Като повечето деца от социалните домове, той имал проблеми с интеграцията, макар че е физически и психически напълно здрав. Детето ходеше като пате, речникът му беше много беден, но наваксва много бързо, хвалят го родителите му. Самочувствието му бързо пораснало, когато се научило да кара колело.
Детето е изключително умно и любвеобилно, има много таланти, но се изисква  търпение при работата с него, разказа и адвокат Зоя Тошкова, която познава Наско (името на детето е променено по молба на родителите - б.а.), откакто е станал член на семейството на литераторката и инженера. Семейството наело и психолог, който от миналата година работи с детето, за да му помогне да преодолее по-бързо пропуснатото и да се адаптира към живота извън дома.

Не скрихме нищо от г-жа Кискинова от СОУ “Св. Седмочисленици”, където записахме Наско, разказват родителите му. Тя приела да работи индивидуално с него. Детето било записано във втори клас, но само 3-4 дни след началото на учебната година учителката започна да подчертава, че губи авторитета си пред класа, вместо да търси начини да приобщава Наско към класа, пишат в изложението си до директора на училището родителите. Тя непрекъснато се оплаквала от детето, че е прекалено емоционално и има поведение на първокласник. Учителката не издържала, когато Наско в изблик на силна емоция я нарекъл “кучка”.

“Най-грозното е, че използваха съучениците му, за да бъде отстранен от училището - те посрещнаха детето ни вместо с поздрав “Добро утро” с новината, че ще бъде отписан, пишат в жалбата си до Регионалния инспекторат на МОМН родителите. След скандала, който се разрази, директорът ни заяви, че е взел решение детето ни да бъде изключено за обида на учител от педагогическия съвет, който ще свика”, разказват случилото се майката и бащата. Те настояват за намесата на инспектората, защото са убедени, че става дума за липса на професионализъм от страна на преподавателката и арогантно поведение от страна на директора.  “Изглежда, че в това училище се мисли как да се запази спокойствието и комфортът на определени преподаватели, а не за развитието и интегрирането на деца като сина ни. Затова и педагогическите похвати включват дърпане на ухо и притискане на ръцете към чина...”, пишат родителите в изложението си.
Те възнамеряват да търсят друго училище за детето си, но настояват подобни ситуации  да не се допускат както в това училище, така и в други, тъй като такива деца като нашето не са малко. Фамилията ще информира за случилото се и  Агенция за закрила на детето. Инж. Манзуров и д-р Маринска смятат, че ще решат проблема с Наско и ще излязат от ситуацията. Инцидентът    няма да ги откаже от намерението им да осиновят още едно дете и да се грижат за него.

Директорът: Заплашват да преместят децата си заради него

 Деляна ЛУКОВА
Имам жалби от родители, които искат да преместят децата си в друго училище заради момчето, обясни директорът на училището Георги Дългърски. Той определи като изключително сериозен проблема с второкласника, заради когото искала да напусне и класната ръководителка Грозданка Кискинова. Малчуганът замерял съучениците си с линия и триъгълник в клас, хвърлят по тях и учебници. Докато се хранят в стола, се пробвал да ги боде с вилица. В предишното училище го освобождавали от час, за да не създава проблеми и останалите да работят спокойно. “Искахме да го социализираме, работихме с детето, но то трудно се поддава. Нарекъл е госпожата “кучка”, използвал е и други ужасни изрази”, добави Дългърски.
Той поясни, че не е изключвал детето, а майка му просто си го взела, след като проблемът ескалирал. В случай че вземела решение да го върне обратно в училище, той не можел да откаже да приеме момчето, но се чуди какво ще прави с останалите 22 деца. Според директора второкласникът се нуждаел от подкрепящ учител, макар че не бил със специални образователни потребности.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
146 коментара
Учител

Учител

05.05.2016 | 18:19

Начинът на държание и и възпитанието на децата става в първите 7 години, в училище се възпитават да се трудят и спазват правила. Правилно са го изключили - няма как един учител да свърши в 40 мин. час с 25 ученика работата на един родител, който трябва да е възпитал детето до 7-та му година как да се държи.\nАко всеки вземе да псува учителите и му се разминава, то какъв авторитет ще имат те и как ще си провеждат часовете!\n

Отговори
1 0
 do nemo

do nemo

05.10.2012 | 16:35

..законите са за НОРМАЛНИТЕ, а за лудите е болницaта. ,a ти си точно за там заедно с психоложката и всички сихопати..

Отговори
0 0
nemo

nemo

04.10.2012 | 21:52

Ех като ме няма мене тука няма и екшан. Юристке законите са за всички.

Отговори
0 0
Предложение

Предложение

04.10.2012 | 18:40

В ОУ "Драган Манчов" работи прекрасен екип от учители. Не бягат от отговорност, преди това да са преподаватели, не забравят, че са майки, бащи, ЧОВЕЦИ! За Митко има място в него.

Отговори
0 1
преподавател с Докторска степен по филологическите

преподавател с Докторска степен по филологическите

04.10.2012 | 11:48

Изчетох доста коментари - не съм изненадана от написаното,всичко написано е знак, че обществото, ако има въобще такова, е болно- неизлечимо и то.Работила съм с деца много години и още ще дам, защото когато бие звънецът, децата ми, забележете не ги наричам ученици, не искат да излизат от кабинета ,а идват при мен и продължаване да разговаряме по теми вълнуващи ги в ежедневието.Не пия кафе, не пуша цигари - но зная как да докосна сърцето на всяко дете и да имаме взаимност в обучението.Успехите са налице.Децата ми са навсякъде по света , но не забравят откъде са тръгнали и кой им е подал ръка.Бъдете ЧОВЕЦИ и после преподаватели и всичко останало...Не съдете никого!

Отговори
0 0
Апостолова

Апостолова

04.10.2012 | 09:16

Представете си как е живяло досега това дете в Детски дом!Действал е законът на джунглата и то трябва да оцелее - там по-силният оцелява.Сега попада в общество на хора.В чужбина, когато осиновят деца, дори и с недъг,веднага започват работа в екип - лекар, психолог, социолог, родители и ... всички по веригата.Така детето макар и трудно се социализира.От лош "Материял" правят хора.У нас от умни, здрави деца стават...сами преценете.С много любов и търпение проблемът се решава.Но някой трябва да ги притежава.У нас всеки бяга от такива трудни деца.Явно не е работено достатъчно с това дете.Учител, педагог и родител трябва да са заедно в този момент.За съжаление почти няма специалисти в тази област.Иначе това детенце пречи и на другите да работят по време на учебния процес.Предизвикателство е и за училищния съветник да се справи с проблемите на това дете.А...ако не успее, няма нищо срамно да се посъветва със свои колеги, с чужд опит.Най-лесният начин е да се отстрани детето.Няма човек, няма проблем. Има и много агресивни деца, които не са осиновени и родителите им изобщо не се трогват.Дори се радват, че се справят добре с юмруци и обиди. Дайте шанс на това дете и работете!!!Учители,родители, психолози,училищни съветници - ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ СТЕ ПРОФЕСИОНАЛИСТИ!!!

Отговори
0 0
Диана Апостолова

Диана Апостолова

04.10.2012 | 08:34

Такива деца имат нужда от изключително добра професионална помощ на психолог.Явно липсата на родители през първите шест години е повлияла на психиката на това дете.Агресията му показва, че то е живяло в джунгла и е действал законът на джунглата-да оцелее, без да подбира средствата и начините.Сега трябва да живее в общество на хора, където правилата на обществото са други.Не всичко е загубено.Работете с него!По принцип нито един учител не иска трудни деца, защото с тях се работи изключително тежко.Затова всички гледат да се освободят от тях.Същото е и при възрастните. Никой не иска да работи с агресивни и арогантни хора.Но това е дете и има всички шансове.Много българчета, които са осиновени в чужбина, задължително работят в съответната страна с екип от психолог, лекар, учител, родители.И... успяват.Лесно се работи с умни и съзнателни деца! Да се даде шанс на това дете.Тогава... всички да застанат до него и съвестно да си поделят отговорностите:училищен психолог, родител, учител.Отстраняването на детето не решава проблема, както се е правило в бившето му училище.Обратно ... то трябва да разбере ,че правилата са еднакви за всички и трябва да се спазват от всички.За съжаление днес това рядко е факт.

Отговори
0 0
юрист

юрист

03.10.2012 | 21:21

Ех Ружа и Георги! Много ги знаете тез закони, като песен на Лили Иванова ги пеете. Но ви се изплъзва най- важното: законите са за НОРМАЛНИТЕ, а за лудите е болницита.

Отговори
1 0
асд

асд

03.10.2012 | 19:53

3.10 12:34, е много прав. Между другото те защо не са имали шанса да си имат тяхно дете, Господ знае всичко.

Отговори
0 0
до немо

до немо

03.10.2012 | 19:49

Немо е прав тук. И аз доколкото разбрах виновна е Тосева, че го е приела. А сега тези си търсят жертва и това ще е учителката.

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?